חניכי חטיבת בני המושבים במעלה יוסף, מבואות החרמון, הגלבוע, עמק יזרעאל ועמק המעיינות זוכרים את חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

כבר 39 שנים מתקיים מפעל "זר לנופל-צרור פרחים למשפחות השכולות" בנוער העובד והלומד יחד עם היחידה להנצחת החייל באגף משפחות והנצחה שבמשרד הביטחון. במסגרת המפעל מגיעים מדריכי התנועה לבתי העלמין לחלוקת זרי פרחים למשפחות השכולות בבוקרו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. השנה מדריכי ורכזי חטיבת בני המושבים יצאו לחלק 1200 זרי פרחים בכלל הישובים בהם פועלת החטיבה מצפון ועד דרום יחד עם תנועת המושבים וארגון מגדלי הפרחים וצמחי הנוי בראשות חיים חדד. ההנחיות החדשות – שמונעות הגעה לבתי העלמין בבוקר יום הזיכרון – יצרו שינוי באופי המבצע והחלוקה התבצעה אתמול והיום (שני) בשונה מהנהוג. זרי הפרחים הונחו באנדרטאות היישוביות ובבתי העלמין.

"יש פרחים שעד אינסוף נשארים במנגינה"

"מבחינתי, זו חובה וזכות גדולה שלנו להוקיר כבוד לכל אחד ואחת מנופלי מערכות ישראל ופעולות האיבה. להגיע לבתי העלמין ולאנדרטאות, לפגוש את השמות והסיפורים, לזכור." אומרת עידית תדהר, מ"מ מקום מנהל החטיבה. "גם אני השתתפתי במבצע בתור מדריכה בכיתה י' ומאז. שיתוף הפעולה החשוב עם תנועת המושבים, משרד הביטחון, חיים חדד וכל ארגון מגדלי הפרחים עזר לנו לקיים חלוקת זרים גדולה ולהגיע לכל מקום".

"עוד מהימים שהייתי חניך, מדריך ולאחר מכן מד"ב בכחל אני לוקח במבצע החשוב הזה" סיפר עומרי בן חורין, מנהל מחוז צפון בחטיבה. "זו זכות גדולה עבורנו להגיע לכל ישוב, לכל אתר, למשפחות – ולהעניק את זר הפרחים הזה."

בנוסף להנחת הזרים הקליטו מדריכים מרחבי החטיבה 'מיני פודקאסטים' שמספרים את סיפוריהם של 7 מהנופלים. החניכים שהאזינו לפודקאסטים נפגשו עם נשים וגברים, מדריכים, גרעינרים ובוגרי החטיבה שקיפחו את חייהם. בחטיבה הדגישו את החשיבות שבהיכרות עם סיפורי חייהם של הנופלים – החלומות, התחביבים והחוויות שלהם בתנועה. את הסיפורים ניתן לשמוע בעמוד הפייסבוק ובאתר החטיבה.

"נמרוד הלל ז"ל שנהרג בשירות מילואים במלחמת לבנון השניה היה גרעינר במוא"ז מרחבים בתחילת שנות ה80. בשיר שכתבו לו החברים בסוף השנה הם שרו – לו היו באמת עוד כמה בחורים כמו נמרוד שלנו, היה העולם משתפר באמת והיינו גאים אז כולנו." מוסיפה עידית. "השיר הזה, שנכתב כנראה בערב מצחיק של שירי סוף שנה, הוא סמל קטן עבורי למורשת של כל הנופלות והנופלים. במותם ציוו לנו את החיים".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here