כביש 73 והחיבור בין תחנת המשטרה לרחוב קרן היסוד נפתחו לתנועה
דוברות עיריית מגדל העמק

מירי רגב שרת התחבורה החדשה תחנוך בקרוב את הכבישים החדשים בהשקעה על 90 מיליון שקלים במטרה להפוך את העיר לנגישה יותר תוך הקפדה על הפחתת עומסי תנועה

מגדל העמק ממשיכה להשתדרג. שני כבישים חדשים נפתחו לאחרונה והפכו את העיר לנגישה יותר תוך כדי הקפדה על הפחתת עומסי תנועה.
בכביש הראשון מכיכר "מעלה מיכאל" לכביש 73 הושקעו כ-85 מיליון שקלים בסלילת הכביש, ושיפור השתיות. הכביש אמור להפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בכניסה לעיר וביציאה ממנה.
בנוסף, גם כביש החיבור בין קרן היסוד לשדרות הבנים בהשקעה של 4 מיליון שקלים נפתח לתנועה. ראש העיר אלי ברדה הצליח לשכנע את משרד התחבורה בנחיצות ובחשיבות הכביש המחבר למרות שלא עמד בתבחינים של "כדאיות כלכלית" ודרש עדיפות לנושא הבטיחות בדרכים והקלת העומס על הציר המכרזי ב"בשדרות צבי אלדרוטי" (לשעבר "דרך העמק").
מעבר לנוחות ולמקומות החנייה הנוספים, הכביש החדש מאפשר גישה נוחה יותר לגן הזית שממוקם בסמוך. הגן ישודרג באופן משמעותי בהיקף של 1,400,000 שקלים בזכות פרויקט גני קק"ל שאליו נכנס. השדרוג יכלול: שבילים חדשים, ספסלים, תאורה, מתקני משחקים לילדים בוגרים ולפעוטות, הצללה, מתקני כושר והנגשה.
כביש 11 החדש באורך של כ-700 מטרים צפוי להיפתח בקרוב. הכביש נסלל בהשקעה של 12 מיליון שקלים ויחבר בין שכונת "מצפה העמק", שם אמורים להיבנות 650 יחידות דיור בפרויקט "מחיר למשתכן", ועד לכיכר "אושר עד" שעל ציר "שדרות אלדרוטי" המרכזי המוביל ליציאה הדרומית מהעיר.
כידוע, שכונת "מצפה העמק" התאפיינה לאורך שנים בכביש טבעת עם כניסה ויציאה אחת וברשות המקומית הפעילו את מלוא ההשפעה מול משרד הבינוי והשיכון וכן משרד התחבורה לפריצת כביש חדש שסלילתו אמורה להקל על זרימת התנועה של תושבי השכונה ובאיה ביום יום ובנוסף לשחרור לתת גם פתרון למצב בטחוני או בטיחותי. בדיקות של סוג הקרקע שנעשו במעבדה והמצב הטופוגרפי (שיפויים) בשטח חייבו לבצע בנייה של קירות תומכים גבוהים ועמוקים בעלות כספית גדולה שחייבה גיוס תוספת תקציב משמעותית שכאמור גויסה ואושרה לצורך הפרויקט. הכביש החדש אמור לקצר ולייעל את זמן הנסיעה של תושבי שכונת "מצפה העמק" והשכונות המערביות של העיר הרוצים להגיע לאזור התעשייה הדרומי וכן לכיוון היציאה הדרומית ומשם לכביש 73 שהדרך אליו (כביש 7225) נפתחה גם היא באופן רשמי.

כביש 73 והחיבור בין תחנת המשטרה לרחוב קרן היסוד נפתחו לתנועה
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here