קרדיט: Karolina Kaboompics באתר PEXELS

הבסיס לכל עסק מצליח הוא ניהול פיננסי נכון ואחראי, אך מעבר לניהול הפיננסי חייבים לתפקד נכון בתחומים נוספים כמו מכירות, שיווק, מימון, תמחור, ניהול זמן ועוד. כדי שהעסק יצליח וישגשג חשוב לתפקד כראוי בניהול העסק, במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים, וכדאי להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים כמו רואה חשבון ויועץ מס, להטמיע טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בעסק, ללמוד ולרכוש כלים יעילים לניהול ולהשקיע בעבודה ובעשייה.

שלוש מיומנויות ניהול החשובות לכל עצמאי ובעל עסק

באופן כללי, ניהול נכון ויעיל של עסק כרוך בשלוש מיומנויות מרכזיות:

ניהול פיננסי של בית העסק – ניהול פיננסי הוא הבסיס לניהול העסק אך מאחר שלרוב העצמאים אין ידע כלכלי ופיננסי מספיק חשוב להיעזר באנשי מקצוע ולקבל ליווי צמוד מרואה חשבון מנוסה. כמו כן, כדאי לעבוד עם תוכנה איכותית לניהול העסק הכוללת אופציה להפקת חשבוניות מס וקבלות, וחשוב להגיש דוחות בזמן לרשויות המס, להקפיד על תקנות המס, לנהל תזרים מזומנים, לעקוב אחר חשבון הבנק, לבצע גבייה בזמן מהלקוחות ולקבל החלטות פיננסיות שקולות על בסיס נתוני אמת.

ניהול נכון ומיטבי של המכירות והשיווק – עצמאים רבים מתקשים בתחומי השיווק והמכירות, אך אלו תחומים מרכזיים ומהותיים בניהול נכון ומקצועי של העסק. ניתן להיעזר באנשי מקצוע אך כל עצמאי יכול ללמוד כיצד לשווק ולמתג את העסק שלו כדי להגיע לחשיפה רחבה, להגדיל מכירות ולשפר רווחיות, במיוחד כיום בעידן השיווק הדיגיטלי.

ניהול זמן ומוטיבציה – כדי לתפקד נכון בניהול העסק חייבים מוטיבציה גבוהה, יכולות ייחודיות וכמובן לתפקד כאנשי מקצוע מיומנים ולהציע שירות איכותי ויעיל ללקוחות. כמו כן, חייבים לרכוש כלים לניהול זמן אפקטיבי כדי להפיק את המיטב מכל יום עבודה בעסק.

כישורים ומיומנויות ניהול (עסק גדול או חברה)

במקרה של עסק גדול או חברה בע"מ, לרוב יש מנכ"ל מנוסה או שדרת ניהול הכוללת מנהלים בתחומים שונים כמו משאבי אנוש, מכירות, שיווק, כספים, רכש וכדומה. ניהול עסק גדול מצריך מיומנויות ניהול מתקדמות מאחר שיש לשלוט בנושאים פיננסיים, להניע ולהוביל את צוות העובדים, למצוא פתרונות לגידול ההכנסות ולצמצום הוצאות, לשפר את השירות הניתן ללקוחות, להציב יעדים ומטרות, לנהל שיחות משוב עם העובדים, לאתר הזדמנויות לקידום העסק ולהרחבת פעילותו בשווקים חדשים ועוד.

טיפים לניהול נכון של העסק

כאמור, הצלחת העסק דורשת תפקוד נכון ואופטימלי מצד הבעלים או מנהלי החברה. במציאות של היום חייבים להטמיע בעסק מערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות כדי לעמוד ביעדים, להביא את העסק להצלחה, לשפר את השירות ללקוחות, לחסוך זמן ומשאבים אחרים. כך לדוגמה, מומלץ לעבוד עם מערכת חתימה ירוקה המאפשרת עבודה יעילה ונוחה עם מסמכים דיגיטליים וטפסים מקוונים. המערכת המתקדמת חוסכת משאבים רבים, משפרת את שירות הלקוחות, מייעלת את העבודה, מאפשרת לבצע סבבי חתימות בקלות, והיא מהווה כלי עבודה יעיל ושימושי המאפשר ללקוחות ולספקים לחתום על מסמכים מרחוק (חתימה דיגיטלית).

כמו כן, מומלץ לעבוד עם מערכת הנהלת חשבונות מקוונת הכוללת כלי ניהול מתקדמים ואופציה להפקת חשבוניות מס דיגיטליות. העולם העסקי עבר כבר מזמן לדיגיטל, וכדי ליהנות מיתרונות על פני המתחרים חשוב לעמוד בחזית הטכנולוגיה.

בנוסף לזאת, כדאי להתמקד בערוצי השיווק בדיגיטל, לבד או בעזרת המומחים, וניתן למתג את העסק, להשקיע בקמפיינים חכמים שקל לנטר ולהשיג באמצעותם לידים חמים ולקוחות חדשים מהארץ ומחו"ל, לקדם אורגנית את האתר במנועי החיפוש הפופולריים ובראשם גוגל, ומומלץ להשקיע גם בפרסום ממומן ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב וטיק טוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here