המפגש המרגש בגבעת התחמושת.
צילום: אלבום פרטי

קבוצת ילדי  תלמוד תורה מבית"ר עילית הגיעה עם המחנכים לסיור לימודי בגבעת התחמושת, במקום נכחו באותה העת לוחמי הצנחנים, משחררי הכותל המערבי, ציון כרסנטי וחיים אושרי מהתמונה המפורסמת של דוד רובינגר. המפגש הוליד תפילה להחלמת החבר השלישי מהתמונה ,ד"ר איציק יפעת ובעיקר,  כמו שסיכם זאת הרב הנרגש: "כשנגיע לכותל להתפלל, תמיד נזכור את הכרת הטוב, את החיילים ששחררו " . ציגי כרסנטי: "הבטתי בילדים המתוקים האלה, נפעמתי והתרגשתי, למרות הימים הקשים של השסע המתרחב במדינה, רב המאחד על המפריד, אלה האחים שלי".

ציון כרסנטי וחיים אושרי, שניים משלושת המצולמים בתמונה שנכנסה לפנתאון הגבורה הישראלי, שצילם חתן פרס ישראל, דוד רובינגר, הגיעו לגבעת התחמושת כדי להציב במוזיאון את ספר הילדים המרגש שכתב הסופר עמנואל בן סבו אודות הקרב: 'אריות על הגבעה', הם לא ציפו לפגוש ילדי תלמוד תורה נרגשים המסיירים ולומדים במקום.

המפגש המרגש בגבעת התחמושת.
צילום: אלבום פרטי

"האינטראקציה הייתה מהירה ומיוחדת, אומר חיים אושרי, פגשנו בילדים חמודים עם הרבנים שלהם, כשהבאנו להם את הספר 'אריות על הגבעה', הייתה התרגשות עצומה, הם הביטו עלינו בהערצה". ואילו ציון (ציגי) כרסטני הוסיף: "שאלנו את הרבנים אם אפשר שנספר להם על הקרב והם שמחו מאוד, שיתפנו אותם בחוויות הקרב, הם שאלו שאלות, ואז סיפרנו להם שחברנו השלישי בתמונה, ד"ר איציק יפעת, לא מרגיש טוב ולכן איננו עימנו, הם מייד קראו פרק תהילים בהתרגשות ועשו 'מי שברך' להחלמתו. הדבר שהכי ריגש אותי היה  כשהרב אמר בתום המפגש: 'ילדים , כשנגיע לכותל להתפלל, תזכרו תמיד בהכרת הטוב את הלוחמים ששחררו את הכותל ", זה ריגש אותי מאוד, היינו צריכים לפגוש תינוקות של בית רבן בגבעת התחמושת שיזכירו לנו שעל אף השסע המתרחב, רב המחבר על המפריד ואלה האחים שלי", אומר ציגי.

המפגש המרגש בגבעת התחמושת.
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here