קרדיט - Canva

גירושין הפכו בשנים האחרונות למהלך נפוץ יחסית. לפי הסטטיסטיקה, היום כל זוג שלישי בישראל בוחר להתגרש. לכן, עלתה גם המודעות להשלכות התהליך ולחשיבות הדרך שבה הדברים נעשים. כדי שדברים יתנהלו בצורה הרגועה ביותר שניתן, כדאי לזוג המתגרש לעשות הכול כדי לצלוח הליך גישור ולהגיע להסכם מחוץ לבית המשפט. עורך דין לענייני משפחה וירושה המתמחה גם בהליכי גירושין ילווה אותם בתהליך ויוביל לעבר הסכם שיש בו פשרה בנושאים שונים והתחשבות הדדית כל אחד בדברים החשובים במיוחד לאחר. כך הסיכוי להסכם המקובל על שני הצדדים גבוה יותר, וההגעה אליו תהיה באופן רגוע וללא מריטת עצבים בבית המשפט.

כיצד להמשיך את השליטה בחייכם גם כשלא יהיו לכם היכולות לכך?

ברגע הראשון הדבר נשמע אבסורדי: שאדם ישלוט בחייו כאשר  כבר אין לו את היכולות לכך. כדי שהדבר יהיה אפשרי על אותו אדם לחשוב על כך שנים מראש, כאשר הוא עדיין כשיר לחלוטין. הדרך היא עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין לענייני משפחה וירושה שהוסמך לעריכת מסמכים מסוג זה. ייפוי כוח מתמשך הוא ייפוי כוח עתידי לאדם אחד או יותר לנהל את ענייניכם. המסמך ימומש רק ברגע בו אתם לא תוכלו עוד לטפל בענייניכם בעצמכם. במסמך ניתן להחליט על אדם אחד שיטפל בכל או לתת ייפוי כוח לאדם אחד לטפל בענייני כספים ולאדם אחר בעניינים רפואיים ואישיים, הכול לפי שיקולכם. תוכלו גם להשאיר הוראות כיצד תרצו שדברים יטופלו, למשל האם תרצו למכור נכס שברשותכם, איך לפעול עם חסכונות והשקעות וכו'.

איך ומתי ניתן להגיש התנגדות לצוואה?

צוואה שנבדקה וקיבלה תוקף משפטי היא מסמך מחייב. עם זאת, לפני שמוצא צו קיום צוואה, עניין הבקשה מפורסם בעיתונות ואמצעי תקשורת כדי לתת הזדמנות להתנגד לכך. הגשת התנגדות לצוואה יכולה להתבצע עד 14 ימים מפרסום העניין ע"י רשם הירושות. ישנן עילות מסוימות שמתקבלות, כאשר על המתנגד לגבות את טיעוניו בהוכחות. עילה אחת היא שהמצווה לא היה במצב כשיר לעריכת צוואה, שהיא נערכה כשלא היה צלול ולא לגמרי הבין עד הסוף את משמעות הדברים. עילה שניה היא מעורבות גורם כלשהו בנוסח הצוואה, למשל אדם אשר דיבר עם עורך הדין שסייע בעריכת הצוואה והביא לשינויים בה. עילה שלישית היא השפעה לא הוגנת מצד גורם כלשהו, למשל מטפל סיעודי שטיפל במצווה בשנותיו האחרונות והפעיל עליו לחץ להוריש לו חלק מרכושו או הרחיק באופן שיטתי את המצווה ממשפחתו וקרוביו.

משרד עורכי דין עודד פסקל מתמחה בכל הקשור לענייני משפחה, החל מגירושין דרך ייפוי כוח מתמשך ועד צוואות וירושות. כל לקוח מקבל שירות מקצועי ומעמיק. מזמני ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here