מאירים את מגדל העמק
קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

בימים אלה מותקנות במרכז העיר מגדל העמק תאורת נוי דקורטיבית לצד נורות לד ומערכות חכמות על עמודי התאורה לאיתור פנסים תקולים לצד כיבוי ולחסכון בחשמל ובאנרגיה בעלות של 5 מיליון שקלים.

מאירים את מגדל העמק
קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק
מאירים את מגדל העמק
קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

במגדל העמק ממשיכים לפעול למען איכות חיי התושבים. כחלק ממגמת השינוי של סביבה ירוקה הכוללת בין היתר את התכנית העירונית "עיר נקייה ומקיימת" וחסכון בחשמל ואנרגיה, החליטו בעירייה לקשט בתאורת נוי דקורטיבית בצורת נבל שהוצבו על עמודי התאורה בצירים המרכזיים בעיר. בעתיד הקרוב מתכננת העירייה להאיר גם את 'המגדל' המפורסם שעתיד להפוך למוזיאון העירוני.

לצד שדרוג תאורה דקורטיבית מחליפה הרשות במסגרת הפרויקט את כל תאורת הרחובות ברחבי העיר לנורות "לד" החסכוניות ביותר בצריכת חשמל והפיכת מערכת התאורה העירונית למערכת "חכמה". היתרונות של תאורת "לד" מתבטא בחסכון של חשמל ואנרגיה ואורך חיים ארוך יותר דבר המייעל את התחזוקה והבלאי של הנורות ברחבי העיר.

בנוסף, תותקן על כל פנס אנטנה אלקטרונית ומערכת חכמה שיודעת לאתר פנסים תקולים, לכבות ולקבוע את עוצמת התאורה במהלך היום או הלילה בלחיצת כפתור. החשמלאי הראשי של העירייה גבי אוחנה ציין כי הפרויקט צפוי לחסוך יותר מ-50 אחוזים בצריכת החשמל העירונית והכפלת אורך חיי הנורות. מעיריית מגדל העמק נמסר: "הפרויקט הוא תוצר ישיר של מדיניות הרשות להתייעלות כלכלית ואנרגטית ושיפור איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים. החלפת הנורות צפויה לחסוך מאות אלפי שקלים שיושקעו בחינוך, תרבות ופנאי". השדרוג במערכת התאורה התאפשר בעקבות גיוס תקציב גדול ומשמעותי של 5 מיליון שקלים שגייס ראש העיר אלי ברדה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here