סדנא לליווי משפחות
דוברות עיריית מגדל העמק

מערך המתנדבים שבלט בתקופת הקורונה בעיר משדרג את עצמו. קבוצת מתנדבות עברה הכשרה לליווי ותמיכה למשפחות בשעת משבר. ראש העיר אלי ברדה: "אני מצדיע למתנדבים על עבודתם המדהימה והמסורה בימי משבר ושגרה".

מערך המתנדבים הוכיח את עוצמתו ונחיצותו במשבר הקורונה בסיוע למאות משפחות שהיו זקוקות לעזרה, חלוקות מזון לקשישים ועוד. יחד עם זאת, היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים אינה שוקדת על השמרים וממשיכה לטפח ולמקצע את המתנדבים לשעת חירום.
מערך המתנדבים לשעת חירום המונה כ-250 מתנדבים בנוי במודל הפעלה של סיוע לפי אזורים גיאוגרפיים וסיוע במשימות פונקציונליות. אחת המשימות של מערך המתנדבים היא ללוות ולתמוך במשפחות שנקלעו למשבר עקב אובדן ושכול, פציעה, מחלה קשה וכדו'.
עבור קבוצת המתנדבות שגויסו למשימה זאת, נבנתה סדנא בהנחיית עו"ס יוני מחברת 'משאבים' לפיתוח משאבי התמודדות מיסודו של המרכז לשעת חירום של פרופ' מולי להד. הסדנא שהסתיימה השבוע, כללה שני מפגשים שעסקו בעולמו של נפגע הדחק, סימפטומים של אנשים במצבי משבר שונים, כיצד אנשים מתמודדים על פי מודל החוסן הרב מימדי וארגז כלים למתנדבים המסייעים. המתנדבות צברו ידע בנושא דרכי התמודדות במצוקה על מנת לסייע לאנשים במשבר ובנוסף קיבלו כלים לשמירה על איכות חייהם.
אילנה פרץ עייש רכזת המתנדבים העירונית אמרה: "מוכנים בשגרה – מוכנים טוב יותר בשעת חירום. מגדל העמק זו עיר המקיימת הלכה למעשה את הערך של "כל ישראל ערבים זה לזה". ניתן היה לראות את החוזקות באות לידי ביטוי בתקופת הקורונה. את התגייסות הקהילה למען האחר. בהזדמנות זו, תודה לכל המתנדבות שלוקחות חלק בהכשרה".
אלי בקסיס סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה הוסיף: "אני מודה למתנדבים על  התרומה הגדולה שלהם בתקופת הקורונה ורואה חשיבות להמשיך לשמר ולהקנות מיומנויות למתנדבים במגוון משימות שיידרשו בחירום".

סדנא לליווי משפחות
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here