כך תתייחסו לקשישים טוב יותר
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק פתחה את חודש האזרח הוותיק בכנס מרכזי לעובדיה שעסק בהעלאת המודעות למתן שירות חיובי לאזרחים וותיקים והכרת הטוב על תרומתם לעיר ובנייתה לאורך השנים.

כך תתייחסו לקשישים טוב יותר
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
כך תתייחסו לקשישים טוב יותר
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

העיר מגדל העמק התברכה בכ-3,700 אזרחים וותיקים המהווים חלק בלתי נפרד מדמותה של העיר. העיקרון המרכזי של הרשות והעומד בראשה אלי ברדה הוא שהאזרחים הוותיקים הם נכס לקהילה ולעיר ולכן הרשות על כלל עובדיה שואפים לשמור על כבודם ומעמדם של אלה אשר תרמו את מיטב שנותיהם לבניינה וכינונה של העיר, וממשיכים לתרום לכולנו ידע רב וניסיון עשיר.

כידוע, איכות חייהם של האזרחים וותיקים בישובים וברשויות המקומיות מושפעת רבות מאיכות השירותים המוענקים להם וממידת תשומת הלב שהם נותנים לבני גיל זה. לקשר ולתקשורת עם הקשישים ולאיכות השירות יש השלכות חיוביות על הקשיש ומשפחתו, שיפור שביעות רצונו ואיכות חייו.

העלייה במספר האזרחים הוותיקים במגדל העמק לצד המדיניות העירונית דורשת התייחסות מיוחדת להכשרת עובדי העירייה ואנשי המקצוע בישוב להיענות מתאימה לאזרחים ותיקים ולכן החליטו במדור לאזרח הוותיק שבאגף לשירותים חברתיים לקיים כנס לכל עובדי הרשות המקומית במסגרתו נחשפו עובדי הרשות לנושאים שונים כגון הזדקנות והשלכותיה, על האזרחים הוותיקים במגדל העמק, היכן הם מתגוררים, אילו שירותים קיימים עבורם בעיר, מהם הזכויות שלהם ועוד. מטרת הכנס הייתה לחשוף את עובדי הרשות לאורח חייהם וזכויותיהם של האזרחים הוותיקים במטרה להעניק להם שירות טוב יותר שיכלול בין היתר שיח סובלני לצד שילובם בתכניות כלליות רב-גילאיות ושילובם בתכניות עבודה.

בכנס השתתפו ראש העיר אלי ברדה, אנשי מקצוע במשרד לשוויון חברתי ובמשרד הרווחה, מנהלי אגפים ומחלקות ברשות, עובדי הרשות, עו"סים, אנשי מקצוע המטפלים באזרחים וותיקים בישוב, חברות סיעוד, קופ"ח, נציגי בט"ל מתחום הזקנה והייעוץ לקשיש, העמותה למען הקשיש, מרכז יום, דיור מוגן, צוות רכזי תוכנית "בכבוד ובידידות " מהקרן לידידות נציגות גמלאי צה"ל ועוד. מנהלת המדור לאזרח הוותיק שיזמה את הכנס, ברכה בן סדון סיכמה: "חובתנו כרשות מקומית לחשוף את עולמם המיוחד של האזרחים הוותיקים, לדאוג להטמעת עמדות חיוביות כלפיהם בקרב הקהילה, להעלות למודעות את נושא האזרחים הוותיקים ורגישות לצרכיהם, להעשיר את נותני השירותים בידע רלוונטי ולשאוף ליצירת קהילה ידידותית כלפיהם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here