עיריית מגדל העמק ציינה את חג
דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק ציינה את חג "הסיגד" בפסטיבל "תרבות אתיופית ה-5"

מגדל העמק ממשיכה לעלות על מפת התרבות. רגע לפני פסטיבל חנוכה "אור בעמק" שיתקיים בסוף החודש בעיר, נערך פסטיבל ייחודי "תרבות אתיופית ה-5" לציון חג "הסיגד" אותו נוהגים לחגוג בני העדה האתיופית מדי שנה ביום של צום, טהרה והתחדשות ובטקס חידוש הברית עם האל.

הפסטיבל שנוסד לפני ארבע שנים בהנחייתו של ראש העיר אלי ברדה התקיים בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ואירח אירועים שונים ומגוונים לאורך יומיים כדי לעלות על נס את המורשת, המסורת והתרבות של העדה האתיופית הנפלאה בעיר.

ברדה פתח את הפסטיבל יחד עם סגן ראש העיר דורון אלחרר, חברת מועצת העיר אלגריה בן קסוס, מנהלים מהרשות והמתנ"ס וחניכות המכינה הישראלית. הקייס אפרים לואי הסביר על חשיבות החג וביצע את טקס הלחם המסורתי. הקהל הרב שהגיע נהנה מתערוכה מסורתית, אוכל אותנטי שכלל טקס "בונה" ומגוון מאכלים מסורתיים. בהמשך נהנו הבאים ממופעים של הזמר והיוצר אביאל מנגיסטו, הרצאה של הקייס אפריים ותערוכת אומנות של אילנה פרדה ותומר קאסה. יממה לאחר מכן הגיע מוגס אסנקאו, סיפורו של יחיד המספק הצצה לסיפורה של עדה שלמה על המסע מהכפר באתיופיה דרך מחנה המעבר ועד הגשמת החלום בירושלים.
ישראל מלסה פעיל קהילתי בירך השם הקהילה והודה לרשות ולראש העיר אלי ברדה על שיתוף הפעולה והתמיכה בקהילת בתא ישראל והזכיר "אנו קהילה קטנה אבל קהילה חזקה".

ראש העיר אלי ברדה אמר: "הפסטיבל לציון חג 'הסיגד' הפך כבר למסורת במגדל העמק.

בימים אלה אנחנו עולים עוד שלב בהעצמת הקהילה באמצעות בניית מרכז מורשת, בית שישמר את המסורות, את האוצרות ואת הנכסים של הקהילה ויחזק את הדור הצעיר למורשת האבות של בני העדה".

עיריית מגדל העמק ציינה את חג "הסיגד" בפסטיבל "תרבות אתיופית ה-5"
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here