מרכז הדרכה
דוברות עיריית מגדל העמק

צעירים תושבי העיר קיבלו הכשרה לספר את סיפור העיר ולספר אותו לתיירים שמגיעים לעיר

לאחרונה הסתיים במגדל העמק חלקו הראשון של מרכז הכשרה עירוני לתיירות חברתית בהובלת רכזת מעורבות חברתית אודליה אפק, בו צעירים תושבי העיר קיבלו הכשרה לספר את סיפור העיר ולספר אותו לתיירים. תהליך ההכשרה, שכלל יסודות תיירות, פיתוח עסקי, העצמה אישית וסטוריטלינג, נועד להוציא לאור את סיפוריהם של תושבי העיר ואת חלקם המיוחד בהיסטוריה הישראלית.
בין הסיפורים שנחשפו היו סבתא מסעודה, אשת חסד שכולם הכירו ברחבי העיר, שגרה באותו בית מאז 1954 והעמידה כמעט 100 צאצאים; פיק לסלו, שברח מאוקראינה ב-1972 עם תינוקת במזוודה, אחרי שהרשויות לא הרשו להם לעזוב לישראל; שמואל יוסף, שעלה מאתיופיה בשנת 1983 ועשה את המסע הארוך דרך מדבריות סודן ואתיופיה יחף וכמעט מת בדרך, ועוד רבים וטובים.
המשתתפים במרכז ההכשרה יהוו קהילת שגרירי רצון טוב עבור מגדל העמק ותושביה, ויספרו לעולם הרחב את הסיפורים שלא זכו לבמה עד כה. המרכז מופעל על ידי עיריית מגדל העמק באמצעות מרכז ההון-אנושי צעירים, על ידי חברת VIA והחוויה היזרעאלית ובשותפות מלאה של המשרד לשוויון חברתי. ביחד אנו מגלים קהילה שהיא עיר.
מנהלת מרכז הון אנושי צעירים ליאורה אדרי אמרה: "אני שמחה על ההזדמנות למנף ולהוביל מיזם חשוב וערכי שישים את מגדל העמק ואנשיה על מפת התיירות. אני מודה לשותפינו הטובים והרבים למיזם זה, ובראשם המשרד לשיוויון חברתי והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל וכמובן לחוויה היזרעאלית על ההנחיה המקצועית".

מרכז הדרכה
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here