קרדיט - Canva

שירות במילואים הוא חובה אזרחית אבל גם זכות אולם יש מקרים שבהם אי אפשר לעמוד בחובה זאת ולא מסיבות של השתמטות. אנחנו חיים בתקופה שבה כולם מבינים מהי חשיבותו של שירות מילואים במיוחד לנוכח המצב הביטחוני, אבל כאשר אין ברירה אלא לבקש פטור משירות כזה הוא חייב להיעשות כחוק ובגלל סיבות מוצקות. כדי לקבל פטור משירות מילואים חשוב להיעזר בשירותי עורך דין שמתמצא בתחום ועוסק בו, כך שהוא מכיר את כל בעלי התפקידים וההליכים שנדרשים על מנת לבצע זאת בצורה מסודרת כדי לקבל את הפטור. פנייה לעורך דין כזה תוכל לעזור לכם להבהיר את עמדתכם ומצבכם כך שתוכלו לקבל את הפטור ולהתפנות לטפל בבעיה שבגללה לא יכולתם להתייצב לשירות. זה נכון גם לגבי גברים וגם לגבי נשים, משום שהיום נשים רבות יותר משובצות לתפקידי לחימה ותפקידים מרכזיים אחרים שמחייבים גם אותן להתייצב למילואים בבוא הזמן.

עורך דין ליאור אשר מטפל בכל סוגי הפטורים מהשירות שנדרשים לכם בתוקף תפקידו גם כעורך דין צבאי.

איך אפשר לקבל פטור משירות מילואים?

יש כמה סיבות שבגללן אפשר לקבל פטור משירות מילואים וזה כרוך בנסיבות חיים מסוימות, לציין כי  השתמטות משירות מילואים פעיל  עלולה להוביל לעריקות מילואים. נשים שמצהירות על דתיות יכולות לקבל פטור משירות מילואים גם לאחר שירות בצבא סדיר משום שקורה לא פעם שהן עוברות שינוי בחיים כגון: חזרה בתשובה.  חזרה בתשובה ושינוי מהותי באורח החיים הדתי אינו עולה בהכרח בקנה אחד עם שירות מילואים ועם שירות בצבא. חשוב לומר שנשים עושות מילואים עד גיל 38 ולכן זה רלוונטי במיוחד אם הן מתחתנות ומקיימות אורח דתי ומקימות משפחה שמחייבת את הימצאותן בבית. במקרים כאלה לאחר נישואין והריון בד"כ ניתן לקבל פטור ממילואים.

פטור ממילואים לגברים

גברים חייבים לעשות שירות מילואים עד גיל  40 וקצינים עד גיל 45, כאשר במקרים מיוחדים עושים מילואים עד גיל 49. בגיל צעיר יותר מקבלים פטור ממילואים בגלל נסיבות מיוחדות בחיים כך שצריך להיעזר בשירותי עורך דין שמטפל בכך כדי להצדיק זאת. לפעמים הפטור הוא זמני בגלל לימודים גבוהים ותקופת בחינות, כך שמקבלים רק דחיית שירות מילואים שאותו צריך למלא אחר כך. מקרים אישיים יותר כמו מחלות, נכות ומגבלות רפואיות של החיילים או של בני משפחה שמחייבים הימצאות בבית גם כן מעניקות פטור ממילואים במקרים מסוימים לאחר ועדה רפואית.

עורך דין ליאור אשר מטפל במקרה שלכם במסירות עד קבלת התוצאה הרצויה לכם ומייעץ במקרים כאלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here