קרדיט - pixabay

אם חיפשתם בגוגל עורך דין מקרקעין בצפון, כנראה שאתם זקוקים ליצוג משפטי בתחום המקרקעין. חשוב להבין שעורך דין מקרקעין אחראי על ייעוץ וייצוג הלקוח בתחום המגוון והמורכב של המקרקעין, שבבסיסו עומד חוק המקרקעין התשכ"ט-1969 שמגדיר את המקרקעים בתור "קרקע, כל הבנוי ונטוע עליה וכל דבר המחובר אליה: חיבור של קבע או זמני"

כלומר- כל תחום המתיחס להעברה כלשהי של זכויות קניין בקרקע או בכל מה שבנוי עליה או מחובר אליה באיזשהו אופן, למשל בית פרטי, חצר, שטח חקלאי, שטח לבנייה וכו- נחשב למקרקעין- ואם חיפשתם עורך דין לענייני מקרקעין- כנראה שאתם זקוקים לייצוג משפטי בתחום זה.

אילו עוד חוקים קשורים למקרקעין?

חוק המכר דירות (תשל"ה 1974) שמטרתו להקנות זכויות והגנה לרוכשי דירות, חוק התכנון והבניה תשכ"ה 1965 שמסגיר את מוסדות ותקנות הבניה בישאל, חוק הגנת הדייר (תשל"ה 1974) שמגדיר את החובות והזכויות של בעל הנכס והשוכר, וחוקים נוספים שקשורים לרישוי במקרקעין, מיסים של מקרקעין ועוד. עורך דין מקרקעין בצפון עוסק גם בתחומים שיש יותר בצפון הארץ- כגון שטחים חקלאיים, וכולי. חשוב להבין שבעצם בנייה מכל סוג היא מקרקעין ולכן אם עברתם עברת בנייה, עורך דין למקרקעין יכול לעזור.

למה בדרך כלל מחפשים עורך דין מקרקעין?

אם חיפשתם עורך דין מקרקעין בצפון בטח נתקלתם באתרי אינטרנט רבים שבכל אחד עורכי הדין מספרים על מקרים שונים, שאחד לא דומה לשני. כלומר- שתחום המקרקעין כל כך רחב שקשה למצוא רק משהו אחד שעורכי הדין מתעסקים בו. בדרך כלל, הנפוץ ביותר הוא רכישת דירה או מכירת דירה, אך לא בהכרח זה יהיה תחום העיסוק העיקרי של עורך דין מקרקעין. יכול להיות גם סכסוכי שכנים או כל תחום דומה, עבירות בנייה, רכישת שטח וכו.

מה שחשוב להבין לגבי עורכי דין העוסקים בתחום מסוים הוא שאין באמת תחום התמחות רשמית לעורך הדין, כמו שיש ברפואה למשל. עורכי דין לא יכולים להציג את עצמם כ"מומחים" למקרקעין- כי אין הכשרה רשמית לתחום אחד. מה שכן, נהוג שעורכי דין בוחרים לעצמם תחום על מנת לצבור בו נסיון ולהכיר אותו לעומק כמו שצריך, להבין את החוקים לעומק ולדעת איך המערכת פועלת מבפנים. אם אתם זקוקים לייצוג משפטי בתחום המקרקעין אתם מוזמנים לפנות לעורך דין מוניר רמאל- שישמח לעמוד לשירותכם

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here