מועצת הגליל
עיריית עכו

בכירי רשויות באזור הגליל והגולן נפגשו בתחילת השבוע בעכו ודנו על הקמת גוף מאוחד, שיחבר יחד את כלל היישובים באזור. בפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, נכחו נציגים של מנכ"לים ויושבי ראש אשכולות מכל אזור הצפון – גליל והעמקים, גליל מערבי, גליל מזרחי, אזור הכנרת והעמקים ובית הכרם, אשר דנו בקביעת מנגנון משותף, לקבלת החלטות וליצירת תכנית מוסדרת לפיתוח הגליל והגולן.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי סקר את מטרות הפגישה ואמר, כי איחוד הכוחות בין ראשי האשכולות בגליל ייצור קבוצת השפעה משמעותית אל מול הממשלה ויעצים את ייצוגם של תושבי הגליל אל מול יתר קבוצות השפעה במדינה.

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי אמר במהלך הפגישה, כי הוא תומך בהקמת הפורום שהוצע דוגמת מועצת יש"ע ומועצת הנגב.  הוא הציע שאת הפורום יוביל ראש העיר עכו שמעון לנקרי. שאר ראשי האשכולות תמכו בהצעה זו ולנקרי המכהן גם כיו"ר אשכול גליל מערבי וכיו"ר הרשות לפיתוח הגליל נבחר ליו"ר הפורום.

הפורום נשען על היישובים הרלוונטיים במרחב הצפון, ללא אף מעורבות גופים חיצוניים או פוליטיים. המשימות הראשונות שהוצבו על סדר היום, הן יישום תכנית למיגון הצפון, האצת תכנית התחבורה בדגש על רכבת לקריית שמונה, הקמת אוניברסיטה ופיתוח הכלכלה ויצירת מקומות תעסוקה נוספים לכלל תושבי האזור ופיתוח התיירות.

את פעילות הקמת מועצת הגליל מלווה גולן ואך, מנכ"ל ארגון "לב הגליל", שהבין את הצורך באיחוד רשויות האזור,  והחליט שגם הגולן והגליל חייבים גוף מאוגד שידע לייצג את דרישותיהם. "ראיתי מה קורה ביש"ע ובנגב, והחלטתי שמועצה כזו, על פי המודל שלהם, יעניק לנו את התשתית הנכונה לפיתוח האזור שלנו, שלא מקבל את תשומת הלב הראויה מהמדינה".

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו סיכם את הפגישה: "יש פה רצון אמתי לשלב כוחות ולעשות את השינוי הנדרש למען הגליל והגולן. ביום שהצעירים יראו את עתידם בצפון ויישארו פה, יהיה זה יום הניצחון שלנו. יש לנו אינטרס מובהק להתאחד, וחיבור של הרשויות המקומיות בצפון, יביא דברים גדולים לאזור".

לאחר הדיון נועדו חברי הפורום עם זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור.

מועצת הגליל
עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here