צילום מועצת רמת ישי

מועצת רמת ישי פועלת להגברת האכיפה והפיקוח על כלבים משוטטים בכדי לצמצם את התופעה המהווה מפגע סביבתי ותברואתי ואף עלולה לגרום לתחושת חוסר בטחון בקרב התושבים.
וטרינרית המועצה, דר' דינה סמארה פונה לבעלי חיות המחמד ואומרת: "לצד החתירה לדאגה לרווחת בע"ח ומתן מקום של חמלה לכלב כידידו הטוב של האדם, עלינו לזכור שהחזקת חיית מחמד אינה עניין של מה בכך וכרוכה בלקיחת אחריות לבעלי החיים, לשכנים ולסביבה ". דר' סמארה מדגישה ואומרת כי: "תופעת הכלבים המשוטטים באופן חופשי ברשות הרבים ללא אדם המסוגל לשולט בהם ברצועה מסכנת את בריאות הכלב ואת בריאות הציבור. בעת שוטטות הכלב עלול בין היתר להיפגע מרכב, להיחשף להרעלה ולסכנות נוספות. בנוסף לכך, הכלבים המשוטטים מטילים פחד ואימה בקרב תושבים רבים בפרט ילדים ואנשים מבוגרים, כתוצאה קיימת פגיעה ממשית באיכות החיים ברחבי היישוב.

הטענה כי "הכלב לא מזיק לאף אחד.." היא לא נכונה כלל ואף בניגוד לחוק. בנוסף קיים מטרד סביבתי ותברואתי בעקבות גללי הכלבים שאינם נאספים. צואת כלבים עלולה להוות מקור הדבקה עבור כלבים אחרים ובני אדם בסוגים שונים של פתוגניים, כגון חיידקי סלמונלה, תולעי מעיים ועוד".
כאמור המועצה נקטה במספר פעולות למיגור התופעה: בין היתר לוכד כלבים המופעל על ידי המועצה מסייר בישוב מספר פעמים בשבוע בשעות לא שגרתיות ואכן בשבועות האחרונים נלכדו מספר כלבים משוטטים והועברו לכלביות הנמצאות בהסדר עם המועצה. שחרור כלב על ידי בעליו על פי חוק מותנה בתשלום כספי בין השאר עבור עלויות הלכידה, ההובלה וההחזקה בכלבייה.

ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר: "איכות החיים בקהילה מבוססת בין היתר על היחסים שבין התושבים. מעבר להוראות החוק, אנא מכם, התחשבו בזולת ובסביבה. הקפידו על הוצאת כלבים לטיול עם רצועה ודאגו לנקות במקרים בהם הכלב עושה את צרכיו במקום ציבורי. מתוך חתירה ושאיפה לאיכות חיים מתבצעת אכיפה נרחבת בתחום זה, כולל פעילות לכידה והעברה לכלבייה. אנא תשומת לבכם ושיתוף פעולה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here