מחברים עולמות
דוברות עיריית מגדל העמק

רשת "אורט" מפעילה תכנית לדו קיום בין תלמידי "אורט רוגוזין" לתלמידי בית הספר בנעורה. התלמידים נפגשו עם ראש העיר אלי ברדה וסיפרו על התכנית והרשמים. ברדה: "אנו חיים בשכנות, חשוב שהיא תהיה טובה ומבוססת על כבוד האדם"

"מחברים עולמות". כיתה י1 מבית הספר "אורט רוגוזין" נבחרה להוביל את הפרויקט שבמסגרתו קבוצת תלמידים מ"אורט רוגוזין" נפגשה עם תלמידים מבית ספר נעורה. התלמידים חולקו ל-3 קבוצות של ספקי תוכן – גישור, הפקת אירועים ועולם הספורט. במהלך המפגשים הכירו התלמידים אחד את השני, שאלו שאלות, ושיתפו פעולה בפעילויות.
ראוי לציין כי זו לא התכנית הראשונה שפועלת במגדל העמק. בעיר קיימת תכנית נוספת הנקראת "אפשר אחרת" שמתקיימת במשך 5 שנים בהובלת ד״ר עפרה ברכה. בתכנית תלמידי בתי הספר היסודיים במגדל העמק נמצאים בקשר ישיר מול תלמידי בתי הספר ביפיע ונצרת. בין שני הצדדים מתקיימות פגישות בין התלמידים, נערכות פעילויות משותפות ונוצרים קשרי שכנות טובה. יחד עם זאת, במתנ"ס קיימת תכנית של נשים ממגדל העמק ויפיע הנפגשות אחר הצהריים ומשתפות אחת את השנייה בדיאלוגים, שיחות וגם מתכונים. יום השיא של התכנית התקיים בסיור לימודי ברומא, לשם יצאו הנשים לסיור של 10 ימים וגם שם נפגשו עם קהילות שונות.
תלמידות בית ספר "אורט רוגוזין" ויקה גרבניוק, עדי שרף ואגם אברג'ל הגיעו יחד עם המחנכת רותם אילוז ורכזת השכבה שרון חייט והציגו בפני ראש העיר את עיקרי התכנית יחד עם סגן המנהל בבית הספר בנעורה באסל זועבי והתלמידים אחמד זועבי ורואן זועבי.
התלמידה אגם אברג'ל אמרה: "לא מעט תלמידים הגיעו עם חששות, אבל אחרי שהתחלנו את התכנית הבנו שיש יותר דומה מאשר שונה. שמחתי שהייתה לנו את האופציה להכיר. בסך הכל אנחנו בני נוער מאוד דומים. היינו מאוד מגובשים וכיף. הפרויקט מאוד תרם לנו והוא אפקטיבי דווקא בגיל הזה".
סגן המנהל באסל זועבי הוסיף: "הרגשנו שיש כאן תלמידים שיודעים להעריך ולכבד. אין ספק שזה מושרש בתרבות של מגדל העמק. היה לנו כמה פרויקטים עם כמה ישובים, אבל כאן הרגשנו אחרת".
ראש העיר אלי ברדה אמר לתלמידים: "יוזמה מבורכת שמבוססת על שכנות טובה וכבוד האדם כנאמר "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך". מלא הערכה למנהלים ולתלמידי בית הספר ויישר כח על שיתוף הפעולה לרשת "אורט" ישראל ולמועצה האזורית גלבוע".

מחברים עולמות
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here