קרדיט צילום: סטודיו A

הפיילוט המוצלח והראשון מסוגו שעסק בלמידת חקר בנושא הפטריות בחסות 'מרינה' פטריות הגליל ובשיתוף מחוז הצפון במשרד החינוך הגיע לסיומו בחווה החקלאית בחטיבת הביניים בכפר יאנוח – ג'ת בגליל, ביום 'שיא' מרתק בהשתתפות כ-400 תלמידים ובמעמד ראש המועצה
תכונה רבה הורגשה בחווה החקלאית הצמודה לחטיבת הביניים בכפר ינוח ג'ת בגליל המערבי במהלך יום השיא של פרויקט למידת החקר אותו יזם מחוז הצפון במשרד החינוך יחד ען חברת 'מרינה' פטריות שהעניקה את הידע ואת אנשי התוכן.
האירוע היה מאוד מרשים, הצוות והתלמידים היו מלאי תשוקה והתלהבות מעולם הפטריות שנפתח בפניהם. עושה רושם שהם הפנימו הרבה מאוד ידע במהלך התהליך שעברו עם מדרכי תחום הפטריות – מיא גינזבורג ואסף רוזנברג. צוות המורות, התלמידים והתלמידות שלקחו חלק בתהליך ההכשרה העבירו הדרכות וידע לתלמידי חטיבת הביניים בצורה מרתקת ומלאת עניין.
כ- 400 תלמידים השתתפו ביום השיא וההתלהבות הורגשה באופן בולט.
"פרויקט ייחודי זה נולד מיוזמה של איש הגליל ובעל חברת 'מרינה' פטריות, רמו בן שושן שמצא לנכון לחלוק ידע ולשתף את עולמו, עולם הפטריות עם צוות המורים והתלמידים מתוך שליחות ומתוך אמונה כי עתיד הלמידה צריך לבוא מעשייה ומהשטח כמענה מעולה ללימוד נושאים מורכבים בצורה פשוטה ומעניינת", ציין רוני סופר סמנכ"ל השיווק – מרינה פטריות שקידם את הפרויקט בפועל.

קרדיט צילום: סטודיו A

במהלך היום התקיימו הרצאות של המורים והתלמידים, נעשו ניסויים עם ערכות גידול פטריות ביתיות, תחנות ידע ולסיום קינחו במוצרי מרינה שמיוצרים מפטריות טריות : המבורגר וקציצות פטריות. היה כל כך טעים שאף אחד לא האמין שלא מדובר כאן בבשר אלא בקציצת פטריות עסיסית וטעימה.

את הליווי הצמוד וההדרכה המקצועית הובילו ראשי תחום הדרכה בנושא פטריות מטעם מרינה – מיא גינזבורג ואסף רוזנברג שהצליחו בחן רב להגיע ולהניע כל תלמיד ותלמידה. לשניים, ידע נרחב בעולם הפטריות. המשובים מהשטח מרגשים ביותר, מדובר כאן על יוזמה פורצת דרך, שפותחת צוהר לעולם שלם, ממנו ניתן להתפתח לתחומים רבים.

דר' אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך: "אני מבקשת להודות לרמו בן שושן ולצוות חברת מרינה על הנכונות והרצון להתגייס למשימה חינוכית חשובה ביותר, שהעצימה למידה וכפר בפיילוט זה לקחה את התלמידים למחוזות חדשים ומרתקים. שיתופי פעולה חינוכיים עם חברה מתקדמת בדגש על חברה צפונית מהווה הזדמנות יוצאת דופן. הצלחנו לשתף כוחות ולהפוך מחשבה חינוכית לגיוס אדם מרשים, בעל חזון, ניסיון אדיר וידע בלתי נגמר בעולם הפטריות, שבחר לגייס אנשי מקצוע מהשורה הראשונה להנחות את הצוותים ואת התלמידים ויחד ליצור איתם למידה מרתקת ומשמעותית על ממלכת הפטריות שעל אף היותה עתיקה ועצומה בעולמינו, רק לאחרונה חודרת לתודעה הציבורית על מעלותיה ויכולותיה האדירות".
ראש מועצת ינוח ג'ת, הודה למשרד החינוך ולמרינה על היוזמה ועל הצלחת הפיילוט בתקווה להרחבתו "אני הייתי פה במהלך היום והתרגשתי לראות איך פטריות מצליחות לייצר עניין, שיח ולמידה מסוג אחר. כל כך חשוב דווקא בתקופה הנוכחית להיפתח לערוצי למידה מקוריים וייחודיים", ציין ראש המועצה מודי סעד.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here