עיריית עפולה

הם אירחו משלחת של בני נוער מגרמניה בישראל בבתיהם הפרטיים, ובמשך שבוע שלם השמיעו, הראו, לימדו הכירו וחוו יחד עם בני הנוער מגרמניה את מדינת ישראל על שלל פניה המיוחדות: דת, מורשת ותרבות יהודית וישראלית.

השבוע חזרו משבוע שלם בגרמניה, שם ייצגו את עצמם, את ביה"ס, העיר והמדינה בכבוד.

בתוך כך לא וויתרו על אף רגע למען הסברה ישראלית במיטבה:  דרי ועמוס –  מנהלי המשלחת,  אריאל, נדב, דניזה, נעה, נעה, איתי, רותם, לינוי, נופר, סאני, שי – חברי המשלחת מקריית החינוך אורט "בן גוריון" בעפולה.

מנהלת קריית החינוך איריס קרל, אשר הובילה את המהלך של פתיחת הדלת להוצאת משלחות בית ספריות לחו"ל אמרה כי הוצאת משלחות הן חלק מתהליך חינוכי, ותפקיד הנסיעה להעניק לבני הנוער התנסות משמעותית וחוויה מיוחדת שאין אפשרות  לחוות אותן באופן אחר. יציאה למשלחת מתאימה לנוער סקרן המתעניין בסביבתו ברמת העיר, המדינה, החברה, ההיסטוריה הפוליטית והתרבות. למשלחת נבחרו בני נוער פעילים, אחראים, חברותיים, פתוחים המתקשרים ומסוגלים לנהל שיחה שוטפת באנגלית.

"נפלה בחלקנו הזכות להיות חלק ממשלחת חילופי נוער מיוחדת במינה", אמרו התלמידים, שנבחרו למשלחת על סמך הצטיינותם בכל הממדים. "לעולם לא נשכח חוויה זו. הכרנו חברים חדשים שבטוח שנשמור איתם על קשר בהמשך חיינו. זוהי חווה שתהדהד בתוכי וללא ספק תשפיע על עתידי"

מתוך יומן מסע:

"יושבת בחדרי בעיירה רובל, תכף מסתיים המסע. חושבת איך לסכם בכמה מילים מסע מופלא שתחילתו בהצעה פשוטה של ביה"ס להצטרף למשלחת ייצוגית…. הסקרנות שהתעוררה בי אז, לא משתווה לחוויה שעברתי אני ויחד איתי חברי המשלחת. היינו באין ספור מקומות פיסיים ורגשיים נעימים ומטלטלים הן בארץ והן בגרמניה. חווינו יחד עם החברה הגרמנים שמחה וגם עצב, זיכרון ותקווה לבניית עולם טוב יותר".

המשלחת עסקה בחקר דמותו של פרץ פטר הסה, צייר, נולד ב-1921 בגרמניה, ניצול שואה יהודי,  מפתח הגישה הפנומנולוגית לטיפול באמנות ומייסד החוג לטיפול באמנות באוניברסיטת חיפה. "תוך כדי חקר למדנו בני הנוער על עצמנו. על הדומה והשונה ואיך ניתן וחשוב לייצר עולם טוב יותר, בו יש סובלנות וקבלה של האחר". לסיכום למדו כי אל לנו

התוצר של המשלחת הנו מיצג הנצחה מיוחד לפועלו ולזכרו של פרץ פטר הסה, אשר יוצג במוזיאון של העיר רובל וכמובן בקריית החינוך אורט "בן גוריון" בעפולה.

עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here