מכשיר שמיעה
קרדיט PIXABAY

הגיע הרגע שבו אתם פתאום מרגישים אחרת. השמיעה פחות טובה, אתם פחות מבינים את המילים שמדברים אתכם. רואים את השפתיים זזות, אבל התקשורת נפגמה. זה יכול לקרות בכל גיל, החל מגילאי ילדות ועד לגילאי הזקנה. ליקויי שמיעה הם ליקויים נפוצים בקרב בני האדם, ואין להם הגדרת גיל או מגדר. הרבה מבעלי ליקויי השמיעה מטפלים בהם באמצעות מכשירי שמיעה איכותיים המביאים אותם לאיכות חיים אחרת. לפתע קל יותר לתקשר עם הסביבה האוהבת, ואין צורך להרגיש תחושת נחיתות בשל בעיות שמיעה. כיום, אפשר באמת ליהנות מהחיים.

מכשיר שמיעה
קרדיט PIXABAY

מכשירי שמיעה – מאיפה מתחילים?

ליקויי שמיעה מאפיינים באמצעות בדיקה רפואית אצל רופא אף אוזן גרון, והתאמת מכשירי שמיעה אפשר להתאים אך ורק באותם מכוני שמיעה המאפשרים זאת.

כל מכשיר שמיעה חייב להיות מותאם באופן אישי, ממש כפי שליקויי שמיעה אינם דומים אחד לשניה. גם מכשירי השמיעה לא דומים אחד לשני. ומהרגע שאבחנתם את ליקוי השמיעה זה הזמן לפנות אל מכוני שמיעה לצורך התאמה.

אחת השאלות הגדולות שעולות הן האם לרכוש שני מכשירי שמיעה. זאת שאלה חכמה ונכונה. העובדה הבסיסית היא ששמיעה שהיא דו צדדית היא שמיעה המאפשרת הבנה טובה יותר של דיבור. בטח בתנאי האזנה קשים יותר שהופכים את ליקוי השמיעה לבעייתי. יחד עם זאת, אם ליקוי השמיעה הוא חד צדדי ולא דו צדדי, לא בטוח שתצטרכו שני מכשירי שמיעה.

לרוב, מכוני שמיעה מבצעים התאמה ברמה האישית וההחלטה היא בידי המטופלים האם לרכוש שני מכשירים, או אחד.

חשוב לזכור, בעוד שמכשיר שמיעה מקל על החיים, הוא לא מרפא ליקויי שמיעה. אלא מפצה על הקושי בהבנת התקשורת הנלווית אל הליקוי שמיעה. אמנם לא אפשרי לרפא את הליקוי, אך בהחלט אפשר לשפר את איכות החיים באמצעות אביזרי עזר וכמובן מכשירי שמיעה המתאימים באותם מכוני שמיעה המוסמכים לכך.

מכשירי שמיעה – האם הכי יקר הוא הכי טוב?

הסברה הגורפת היא שהכי יקר, זה הכי טוב. הכל עניין של מה אתם באמת צריכים במכשירי השמיעה. למכשירי שמיעה מסוימים יש מחיר גבוה בשל חדשנות וטכנולוגיה. וישנם אלו שיתאימו גם בעלויות נמוכות יותר.

כל מי שרוכש מכשירי שמיעה חשוב שיבחן את הנושא באופן המוקפד ביותר, וכמובן גם לא לבד. אלא בסיוע של אנשי מקצוע, חברים, או אנשים שפשוט קרובים אליכם. בקשו הסבר מקצועי ונרחב על ליקוי השמיעה שלכם, על ההשלכות ועל איזה מכשירים יכולים להתאים לכם.

ברגע שאתם מבינים אילו מגבלות יש לאותם מכשירי שמיעה ומתי הם מתאימים לכם ומתי לא, תוכלו להתאימם במדויק. בדקו האם יש מצבים בהם רעשי רקע מפריעים לכם להשתמש במכשירים. אולי כשהדובר אפילו רחוק יותר מדי, ולעיתים אפילו קרוב מדי.

תוכלו גם להתאים אביזרי עזר, והכי חשוב, וודאו שאתם יכולים לקבל תקופת ניסיון, שישנה אחריות על המכשירים ובכלל. שאתם מקבלים את הליווי המקצועי מהרגע הראשון, ועד להמשך הטיפול בליקוי השמיעה. אחזקה, כיוונים, תיקונים ובכלל כל שאלה ושאלה שיש לכם.

חברה מקצועית, ואנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר ידעו להעניק לכם את הביטחון לא אתם ראויים כדי להקל על חייכם, ולשפר אותם משמעותית.

מאמר זה נכתב על ידי חברת מדנט מכשירי שמיעה – https://medent.co.il/hearingdevices/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here