צילומים: טליה בן סבו

עמנואל בן סבו, מחנך, משורר, סופר ופובליציסט ,שקד במשך תקופה ארוכה על מיזם ראשוני וייחודי, " מצעד אל החיים". אשר יתרונותיו המשמעותיים באים לידי ביטוי באופנים החינוכיים, הערכיים והכלכליים.
אישי צבא לצד פוליטיקאים , בחורי ישיבות לצד תלמידי בתי הספר , ראשי רשויות לצד רבנים , ועמך ישראל , ואפילו חוקר השואה הבינלאומי בן ה-96 מברכים על היוזמה הייחודית וקוראים להצטרף אליה ביום השואה הקרוב. " זוהי יוזמה ראשונית מסוגה אותה אני פועל להוביל , בחרדת קודש , בענווה ובתפילה. כאלטרנטיבה משמעותית למצעד החיים המסורתי והמוכר" אומר עמנואל . פרופסור יהודה באואר , גדול חוקרי השואה בעולם כתב על היוזמה: "כמובן, כל יוזמה המעודדת את זיכרון השואה ברוכה", אך הדגיש כי מפאת גילו , 96 , לא ישתתף במצעד אל החיים.

צילומים: טליה בן סבו

"בעשור האחרון אני צועד אל החיים בפן האישי. פגישותיי הארוכות והמשמעותיות עם שורדי השואה, אודים מוצלים מאש , תורגמו על ידי עד כה לשמונה ספרי ילדים מעצבי זהות , החושפים ברגישות את סיפורי השואה בהלימה לילדים. במפגשים , ללא מתווכים, ללא חוצצים אני מתוודע אל עולמם המיוחד של השורדים , חלקם כאלו ששמרו סודם במשך עשרות בשנים וכעת החליטו לשתף את המשפחה ועם ישראל. אני חש בהתעניינות הגוברת בקרב ילדים ובני נוער וחש בשליחות חשובה למען הדורות הבאים".
מיזם מצעד אל החיים יוצר סדר חדש וזוכה להתעניינות רבה ומפתיעה בקרב תלמידי בתי הספר , לצד בחורי ישיבה, סטודנטים , חיילי צה"ל , רבנים ועמך ישראל .

צילומים: טליה בן סבו

כבר ביום השואה הקרוב יצעדו מבוגרים וצעירים, בצעדה קבוצתית, עירונית, בית ספרית, צבאית , עם דגלי הלאום לעבר מקום משכנם של שורדי השואה , החיים עמנו היום וישמעו את סיפורם מכלי ראשון .
עמנואל: "החשיבות במיזם מצעד אל החיים עולה מתוך המאבק בשיני הזמן במפגשים אישיים עם שורדי השואה , אשר לדאבון הלב הולכים בדרך כל בשר אל בית עולמם. המפגש עם השורדים לא רק כאנשי עדות , אלא בעיקר כמי שחשים בזכות המיזם , משמעותיים ומובילי הזיכרון ולפיד ההמשכיות של העם היהודי".

היוזמה הינה קיום מצעד אינטימי , גם של כיתה עם עשרים תלמידים , אל השורדים החיים , אלטרנטיבה משמעותית וחשובה ביותר להנצחת וזיכרון השואה והתקומה.
מצעד אל החיים ,הינו מיזם בו תתאפשר בכל קהילה , ברחבי מדינת ישראל , פגישה אישית עם שורד או שורדת שואה אשר יוכלו לשתף מכלי ראשון , על ימי הסופה והסער.
עמנואל בן סבו הניח בפני ראשי המדינה, מערכת החינוך, הצבא, גופים פרטיים וחברות , תוכנית סדורה לצורך קיום המיזם באופן המיטבי ביותר.
יודגש כי על פי התוכנית ,מצעד אל החיים, אינו דורש כל השקעה כספית כי אם השקעה תכנונית פשוטה ויכולת ביצוע.
עמנואל: "מצעד אל החיים , נכון שיתקיים בכל הרשויות , בכל הפסיפס האנושי המרכיב את החברה הישראלית. חרדים, ערבים, דתיים חילוניים ,כלל מרכיבי החברה הישראלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here