צילום - אלבום פרטי

משפחת שגב: מודים לאלי חפוטה מנהל מרחב גליל גולן בקרן קימת לישראל, על החלטתו לבחור ב"מצפה נמרודכפיילוט לפרויקט "שולחנות מעוצביםביזמת הקרן הקימת לישראל.

"מצפה נמרוד" בראש פינה, לזכר נמרוד שגב ז"ל וחבריו לטנק, שנפלו במלחמת לבנון השנייה, הינו גן זיכרון יפיפה, שקרם עור וגידים בעזרת גופים, חברים, תורמים ומתנדבים, עטור צמחייה מרהיבה, מלא חיים, מנציח בדרך מרגשת את נמרוד שגב שהיה מלח הארץ, אוהב טבע, שירה וחיים. חזי שגב, אביו של נמרוד, יזם והקים את 'מצפה נמרוד' לזכרו של נמרוד וחבריו לצוות הטנק שנהרגו אתו.

צילום – אלבום פרטי

נמרוד שגב ז"לדור רביעי בראש פינה, גויס למלחמה בלבנון בט' באב, ונהרג כמה ימים לפני סופה, בט"ו באב, חודש לפני יום הולדתו ה-29. בתשעה באב, קיץ 2006 לקח נמרוד את בנו עומר בן השלוש לגן, בדרכו לעבודתו ב'מיקרוסופט' רעננה, קיבל מסרון להתייצב בשטחי הכינוס של חיל השריון בצפון. בט"ו באב, יום האהבה של קיץ 2006, כמעט חצות, נשמעה דפיקה על דלת בית משפחת שגב בראש פינה. הבשורה המרה, הטנק של נמרוד וחבריו ספג פגיעה ישירה מטיל נגד טנקים בכפר הלבנוני עייטא א-שעב.

אלי חפוטה, מנהל אזור גליל גולן בקרן הקימת לישראל": מטרת הפרויקט החדש 'שולחנות מעוצבים' ביוזמת קרן קימת לישראל, הינה הצבת השולחנות, שיעוצבו על ידי אמנים, באתרים ומקומות מיוחדים, לשימוש המבקרים. המצפה קרוב מאוד ליער בירייה ומנקודת התצפית אפשר להשקיף על היער. בחרתי ב'מצפה נמרוד' להצבת השולחן המעוצב הראשון, ברגשי כבוד לחיילינו שנפלו במערכות הכבדות ולמשפחות השכולות. את חזי שגב אני מכיר ומוקיר ורואה לאורך השנים איך כל העצב על מותו כבד מנשוא של בנו, מתועל לאנרגיות הסברה על חשיבות יישוב הארץ והחובה לשרת אותה בכל עת, ההיסטוריה של ראש פינה וסיפורם המצמרר של נמרוד וחבריו שנפלו בקרב בלבנון. אלו הם הערכים עליהם לחנך את ילדינו" אומר חפוטה.

את השולחן ב'מצפה נמרוד', עיצבה מתיה שיק, צלמת, ילידת קיבוץ אורים, בעלת תואר שני בביוכימיה מאוניברסיטת תל אביב, המתמחה בצילום אמנותי של נופים וטבע. השתנות הטבע, היעלמות והתחדשות. האמנית, אשר חוותה משברים אישיים קשים בחייה, בחרה לעסוק במדיית צילום מזווית ראיה מיוחדת, צילומי אויר ו"חיבור חזרה" לאדמה באמצעות הדפסתם והטמעתם באריחי חמר, פורצלן ומתכות. צילומיה הוצגו בגלריות ובמוזיאונים רבים בארץ ובעולם.

"האמנית מתיה, המקסימה, העבירה לנו מספר צילומי אוויר שעשתה, לבחור מה נרצה לשולחן באתר ההנצחה. בחרנו איריס רעייתי ואני, את הצילום הנהדר של מים הזורמים מתוך בולען בכחול כהה, מים המלח הלאה ומשתלב במים בצבעים כחולים וירוקים אחרים. מים שממשיכים וממשיכים לזרום" אומר חזי שגב.

"מצפה נמרוד" הפך לאחת מתחנות התיירות היפות והמרגשות במושבה הגלילית, לשם מגיעים מבקרים רבים. באתר מתקיימים מפגשים עם חזי, אביו של נמרוד ומדי שנה, בערב ט"ו באב, חג האהבה העברי שהוא גם יום נפילתו של נמרוד שגב, מתקיים במצפה קונצרט של שירי אהבה ושירי ארץ ישראל, לאור הירח המלא. הנוף הנשקף ממצפה נמרוד משתרע על חלק ניכר של צפון הארץ, מצפון רכס החרמון ממזרח רמת הגולן, מדרום רמת גלעד וממערב מורדות הר כנען עליהם בנוי המצפה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here