קרדיט תמונה: "צבר רפואה"

רובנו חושבים כי יהיה לנו עוד זמן עם יקירינו, עם ההורים או הסבים והסבתות שלנו. גם כאשר אהובינו מתמודדים עם מחלות מורכבות וחשוכות מרפא ונמצאים בשלבים המתקדמים של המחלה, הנטייה האנושית היא להחזיק בתקווה שעוד יש סיכוי לריפוי, לעוד זמן יחד. אך למעשה, גם לרפואה המרפאת יש גבול, מצבים בהם כבר לא ניתן להשיג ריפוי ולפיכך רצוי להתמקד דווקא בשיפור איכות החיים והזמן שעוד נותר, שזו בדיוק המטרה של שירות הוספיס בית שהמודעות ליתרונותיו וחשיבותו עולה בשנים האחרונות.

אך בדיוק מכיוון שמדובר על מצב נפשי ורגשי מורכב וקשה וגם כי במקרים רבים מאוד, הרפואה המודרנית מנסה בשלל דרכים להאריך חיים ולבצע מגוון טיפולים שונים כנגד מחלות מורכבות, ההגעה להחלטה שאתם אכן צריכים שירות הוספיס בית ושזהו האפיק המיטבי ביותר לאדם היקר לכם הנמצא בשלבים מתקדמים וסופיים של מחלה יכולה להיות קשה. היום ננסה לעזור לכם להבין כיצד מגיעים להחלטה שצריך שירות הוספיס בית, בצורה מושכלת, מציאותית ומתוך הבנת יתרונות השירות כמו גם הזכויות שלכם ושל יקיריכם.

 

לא ויתור על האדם היקר לכם!

ראשית כל, חשוב לנו מאוד להדגיש שבחירה בשירות הוספיס בית, שבמהותו הוא שירות תמיכה וליווי רפואי ורגשי לקראת סוף החיים למתמודדים עם מחלות מורכבות וחשוכות מרפא, היא ממש לא ויתור על האדם היקר לכם, על אף שעבור רבים כך מרגישה ההחלטה המורכבת והמאתגרת הזו. להיפך, כאשר אדם יקר לנו מתקרב לסוף חייו בגלל מחלה מורכבת, מחלת זקנה וכיוצא באלו, לבחור להעניק לו את הדרך המכבדת, המכובדת ועם הכי הרבה דגש על איכות חיים וסביבה תומכת‚ עוטפת ואוהבת היא לחלוטין בחירה באותו אדם ובאהבה אליו, לא ויתור!

מחקרים רבים מאוד מוכיחים שוב ושוב כי תהליך סיום החיים עם הליווי, התמיכה והסביבה הטיפולית של הוספיס בית מאפשר לחולים להיות רגועים, נינוחים ועטופים ולסיים את חייהם בצורה מיטבית ומכבדת, צורה שהם עצמם מעדיפים על פני החלופות.

 

מתי נכון לפנות לטיפול פליאטיבי?

אמנם הבחירה מתי אדם ומשפחה צריכים שירות הוספיס בית וטיפול פליאטיבי ביתי לקראת סוף החיים היא מאוד אישית ותלויה בשלל נסיבות, אך יש סימנים כלליים שעשויים לסייע לכם להגיע להבנה שכעת זהו הזמן להתרכז בשיפור איכות החיים, ביצירת סביבה נוחה ועוטפת לחולה בניית תהליך מיטבי לפרידה ולסיום החיים. חברת צבר רפואה – https://www.sabarhealth.co.il/  תוכל לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות והטיפול הרפואי המתאים.

  • אשפוזים תכופים וביקורים חוזרים ונשנים למיון בעקבות סיבוכי תסמינים בשל המצב הרפואי.
  • זיהומים חוזרים ונשנים.
  • ירידה ברצון לאכול בתאבון, ירידה במשקל משמעותית ואיבוד מסת שריר.
  • ירידה חדה בבריאות ובתפקוד לאורך ששת החודשים האחרונים, גם לצד קבלת טיפולים רפואיים אגרסיביים.
  • כאבים חזקים, תסמינים מהותיים ובלתי נשלטים ורמת סבל גבוהה של המטופל.
  • ירידה בעירנות, בחיוניות, התכנסות פנימה, בלבול קוגניטיבי מהותי.
  • חוסר יכולת לבצע פעולות חיים בסיסיות – כגון אכילה, שליטה בצרכים, הליכה, תקשורת, הלבשה.
  • כאשר כל הטיפולים הרפואיים שבוצעו והוצעו כבר אינם פועלים והמחלה ממשיכה להתדרדר.

לצד תבחינים רפואיים ומקצועיים מוגדרים ומוכרים באנשי המקצוע בתחום הרפואה הפליאטיבית, לרוב, בני המשפחה הקרובים יודעים לזהות מתי הגיע הזמן להתחיל לשים דגש על איכות חיים ויצירת סביבה מיטבית לסיום החיים ולא על הארכת חיים ועוד ועוד טיפולים רפואיים. כאשר מבינים שהמשמעות היא לא ויתור על האדם  שאתם אוהבים אלא מתן האפשרות לסיים את החיים בצורה יותר איכותית ונוחה, ההחלטה קלה וברורה יותר.

בהתאם לחוק החולה הנוטה למות, בישראל כל אדם העונה להגדרה זכאי לקבל שירות הוספיס בית במימון מלא של כל קופות החולים ובכל הארץ, בתהליך בירוקרטי מהיר ויעיל ועם שירות הניתן ע"י צוותי הוספיס מיומנים ומנוסים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here