קרדיט אודי הילמן

מיכל חקוקי, היוצרת המוכשרת, התבשרה כי יצירתה "אדמה"land"- התקבלה לתערוכת "תמונת הזמן העכשווית גוונים של פורטרט", יממה לאחר יום הולדתה. ביצירותיה חוקרת חקוקי, את נפש האדם ותפיסת הזהות. עבודותיה מגוונות החל מכתיבה שנונה שאינה מתפשרת, סרטים קצרים שמשלבים ריקוד ומשחק.
יצירותיה הקודמות זכו בקרנות קולנוע, בהפקת "קרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע", מכללת עמק הירדן, הרשות השנייה, קרן סנונית וחשיפה בסינמטק תל אביב.

מיכל חקוקי היא דמות מוכרת ומוערכת בעולם המחול, הידועה כרקדנית מחוננת, מורה לריקוד וכוריאוגרפית מוכשרת. אולם, מעבר להישגיה המרשימים בתחום הריקוד, חקוקי היא אמנית רב-תחומית פורייה ויצירתית. לאורך השנים, היא הרחיבה את אופקיה האמנותיים והפגינה כישרון יוצא דופן במגוון תחומים.
בנוסף על עבודתה בעולם המחול, חקוקי יצרה וביימה מספר סרטים קצרים מרתקים, המשקפים את יכולותיה הקולנועיות ואת חזונה האמנותי הייחודי. בנוסף, היא פרצה לתודעה הספרותית עם ספר שיריה הראשון "המוות רומנטי רק באגדות", יצירה מיוחדת במינה שזכתה לתשומת לב ניכרת.
האוסף המרגש מכיל 78 שירים עוצמתיים, הצוללים לעומקם של נושאים כמו זיכרונות מלחמה, אובדן, מוות ואהבה בלתי מתפשרת. השירים מהדהדים בכנות ובפגיעות, חושפים את הרגישות והתובנות העמוקות של המשוררת. הספר מציע מבט ייחודי ונוגע ללב על החוויה האנושית, על שברון הלב ועל היופי המורכב הטמון בהתמודדות עם אתגרי החיים.
ביצירותיה הספרותיות והקולנועיות, כמו גם בעבודתה בעולם המחול, מיכל חקוקי מפגינה יצירתיות, תשוקה ויכולת ביטוי יוצאות דופן. היא אמנית אמיצה ובלתי מתפשרת, הנכונה לחקור נושאים מורכבים ולגעת בעצבים החשופים של הנפש האנושית. עם כל פרויקט חדש, חקוקי ממשיכה להרחיב את גבולות יצירתה ולהותיר את חותמה הייחודי בעולם האמנות הישראלי.

עבודתה הנוכחית של חקוקי, הופקה ביוזמה פרטית וצולמה לפני מתקפת הטרור על ישראל. יצירה זו עוסקות בזהות ושורשיות. במרכז היצירה ניצבת דמות נשית בחצאית ירוקה, שמנהלת מאבק עם אויב בלתי נראה. מיכל כמו בסרטיה הקודמים, ביימה, ערכה ורקדה. לאורך הקליפ הדמות הנשית מתגלה כעוצמתית על גבול ההישרדותית. את המוזיקה המקורית יצרה המלחינה והמוזיקאית Laurence Cohen Amar שמשתפת פעולה עם חקוקי, בכמה מיצגים. לצד הוידאו דאנס אותו צילם רועי הראש, יוצגו שלוש תמונות שצולמו ע"י אודי הילמן, המתעד מזה שנים את להקות המחול המובילות בארץ. חקוקי, מאופיינת כיוצרת אמנות רב תחומית, שלא חוששת לעסוק בנושאים מורכבים, דמויותיה לאורך השנים מתמודדות עם סטראוטיפים חברתיים, קונפליקטים וזוגיות. הדמות המרכזית, עוברת תהליך התגלות והעצמה, תוך מלחמה ובריחה מאיום שמתכתב באופן מבעית עם המלחמה בישראל. לפני שנה הוצגו עבודותיה של חקוקי, בגלרית המדרגות אסמבלאז' לאמנות עכשווית ולצילום.
באופן מסקרן, בכל יצירה שלה יש אלמנטים מלחמתיים. בחודש אוגוסט האחרון, התפרסם ספר השירה הראשון שלה "המוות רומנטי רק באגדות". וזו הפעם הראשונה שהשירים מתוך סרטיה מוצגים בספר ביכורים, שזוכה לביקורות נפעמות וזיכה אותה בכינוי נביאה.

בתערוכה ישתתפו אמנים, שיצירתם מתמקדת בפורטרטים. הפתיחה בתאריך: 16.5.24
אוצר הגלריה העירונית- אנדריאן ז'דורוב, כתובת: רח' חטיבה תשע 15, עפולה
הקהל מוזמן ללא עלות.

קרדיט אודי הילמן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here