צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית.

בהמשך להודעת המרכז הרפואי לגליל אמש, על הגעת פעוט כבן שנתיים שהוכש ברגלו על ידי נחש סמוך לביתו במושב לימן שבגליל המערבי, בחברת התרופות הישראלית קמהדע מאחלים החלמה מהירה וממשיכים לספק נסיוב ייעודי כחול לבן, במסגרת הסכם עם משרד הבריאות, לכל חדרי המיון בארץ לרבות המרכז הרפואי לגליל.

הנסיוב הישראלי, מיועד לטיפול בהכשת שני סוגי הנחשים הארסיים הנפוצים ביותר, צפע מצוי ואפעה מגוון ומיוצר במתקן ייעודי במיפעל קמהדע בקיבוץ בית קמה שהוקם  בשיתוף משרד הבריאות ומשם מגיע לחדרי המיון בבתי החולים בכל הארץ, לשימוש במקרה של הכשה.

האספקה של הנסיוב מתבצעת במסגרת הסכם שחתם משרד הבריאות עם חברת קמהדע אשר כלל הקמת מערך מתקדם לפיתוח נסיוב נגד ארס הנחשים הארסיים הפעילים בשטחי מדינת ישראל. קמהדע מספקת את הנסיוב למשרד הבריאות בהצלחה מזה כעשור באופן רציף, ובכך מתאפשר כיסוי מלא של הטיפול בהכשות נחשים במדינת ישראל.

צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית.
צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית.

עונת הנחשים מתחילה בישראל בחודש מאי כאשר על פי הערכות במערכת הבריאות, כ – 58% מההכשות מתרחשות באיזור המרכז, כ – 33% בדרום וכ – 9% באיזור הצפון. ברשות הטבע והגנים מציינים כי הנחשים הם חיות מוגנות ובמקרה של הכשת נחש רצוי לנסות לזהות את סוגו או לצלם אותו אך בכל אופן אין להתקרב אליו יתר על המידה ולא צריך להביאו לבית החולים לצורך הזיהוי.

קמהדע, היא חברת תרופות ישראלית ציבורית, המתמחה בפיתוח כחול לבן של תרופות מצילות חיים המבוססות על חלבונים המופקים מפלזמה ומייצרת אותן במפעל החברה הנמצא בקיבוץ בית קמה שבנגב.  בימים אלו מפתחת קמהדע בשיתוף משרד הבריאות תכשיר נוגדנים כחול לבן כנגד נגיף הקורונה, המופק מפלזמה של מחלימים ומיועד לטיפול בחולי קורונה. קמהדע הגישה לסל הבריאות של שנת 2022 מספר תרופות וביניהן גלסיה שמיוצרת על ידי החברה למחלת ריאות גנטית, הנקראת חסר הנקרא אלפא 1, תרופה בשם למזיד, למחלה מטבולית אולטרה נדירה בשם אלפא מנוסידוזיס וכן תרופה בשם מגלוטקט המיועדת לטיפול מניעתי ומאריך חיים נגד נגיף הציטומגלו (CMV) העלול להתפרץ בקרב מושתלי איברים עקב שימוש בתרופות למניעת דחיית השתל המדכאות את המערכת החיסונית. קמהדע גם החלה לאחרונה לייבא מכשיר מהפכני חדש לשימוש ביתי הנקרא אירוביקה, המאפשר לבצע פיזיותרפיה נשימתית באמצעות רטט לפינוי ליחה ללא תרופות בקרב מחלימי קורונה וחולי ריאות ובימים אלו משיקה גם תרופה חדשה לאלרגיה הנקראת רופפין וכן משיקה מחדש זריקה לסרטן הערמונית בשם אליגארד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here