עיריית עפולה אישרה הטבת ארנונה לשלושה חודשים לבעלי עסקים
עיריית עפולה

עיריית עפולה היא אחת הרשויות הראשונות בארץ שהזרימו את הכסף לחשבונות בעלי העסקים. רוצים לדעת האם חשבונכם זוכה? כנסו עכשיו ל"כרטיס התושב" באתר העירייה. 

פחות משבוע לאחר שראש העיר אבי אלקבץ הצהיר על אישור הפטור לארנונה של בעלי עסקים לשלושה חודשים שהעניק משרד הפנים, זיכתה עיריית עפולה את חשבונם של 3,150 הנכסים הרשומים בעיר בשיעור ארנונה של חודשיים ובהמשך תזכה את החשבון בשיעור של חודש נוסף.

כזכור, בעקבות משבר הקורונה העניק משרד הפנים לעיריית עפולה את האפשרות להעניק פטור מארנונה לעסקים בלבד לשלושה חודשים או לחילופין להעניק פטור של 25% בחודש לכל השנה. ראש העיר אבי אלקבץ העדיף להעניק את הפטור לשלושה חודשים על מנת להקל על בעלי העסקים למרות שפטור זה מכביד באופן משמעותי על קופת העירייה.

עיריית עפולה אישרה הטבת ארנונה לשלושה חודשים לבעלי עסקים
עיריית עפולה

בקהילת בעלי העסקים קיבלו את ההטבה בשמחה רבה שכן היא מעניקה להם אוויר לנשימה בעקבות השלכות הקורונה שנכפו עליהם והובילו להפסדים רבים. יש לציין כי הטבה זאת מצטרפת להטבות נוספות עליהן החליט ראש העיר אלקבץ וביניהן ביטול אכיפת חנייה בכחול-לבן (שרובן ממקומות במרכז העיר ומיועדות ללקוחות העסקים), קמפיין חוצות של העירייה לעידוד רכישה אך ורק מעסקים בעפולה, פטור מאגרת כסאות ושולחנות, הקדמת תשלום לספקים, ליווי וייעוץ מסובסדים ליציאה מהמשבר באמצעות הרשות לעסקים קטנים והחברה הכלכלית וכן אימוץ והובלת התכנית 'תו סגול'.

במינהל הכספים של העירייה ציינו כי בעלי עסקים ששילמו בהוראת קבע או בכל דרך אחרת – חשבונם זוכה והוא יהיה ביתרת זכות. כמו כן בעלי העסקים יוכלו לבחור לקבל את התשלום חזרה או כזיכוי לחודשים הבאים. במינהל הכספים הזמינו את בעלי עסקים להיכנס ל"כרטיס התושב" שלהם באתר העירייה (בעמוד הבית בצד שמאל).

כדאי לוודא שהכסף הוזן והוא מופיע בכרטיס התושב.

ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "העדפתי להעניק פטור בדרך הזאת על מנת להקל עם בעלי העסקים, המהווים עמוד שדרה חיוני בעיר ומעסיקים תושבים רבים. עיריית עפולה תמשיך להעניק סיוע לבעלי העסקים, לא רק בארנונה, אלא גם בעידוד רכישה וקיום אירועים אשר ייטיבו עם העסקים. אני שב וקורא לתושבי עפולה לקנות מבעלי עסקים בעיר ובכך להמשיך ולסייע לכלכלה המקומית".

עיריית עפולה אישרה הטבת ארנונה לשלושה חודשים לבעלי עסקים
עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here