צילום אלבום פרטי

במכתבו לשרת החינוך כותב המשורר עמנואל בן סבו כי אין ראוי מיורם טהר לב לזכות בפרס ישראל ביום העצמאות הקרוב. שר התרבות חילי טרופר כתב לעמנואל בן סבו: "אכן אין ראוי היה מיורם לזכות בפרס".
"היום אבדנו את משורר התקווה והתפילה הישראלית המתחדשת , המשורר והפזמונאי , יורם טהר לב.
למותר לציין את חשיבות השירים שכתב כחלק מהרוח הישראלית השורשית , העמוקה , הנפלאה, נכסי צאן ברזל שהותיר לעם היושב בציון כחלק מהפסיפס הלאומי על כל גווניו. כך פתח המחנך והמשורר עמנואל בן סבו את מכתבו לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטן ומוסיף, כשהעליתי בפני יורם טהר לב את נושא פרס ישראל היה פוטר אותי בהינף יד , אך בפניו ראיתי את האכזבה על כך שטרם קיבל את הפרס המכובד.

צילום אלבום פרטי

בעבר כתבתי לשרי החינוך האחרונים על החשיבות שיורם טהר לב יעוטר בעיטור גבוהה זה של הערכת האומה את בניה ואין לו לפרס ישראל כבוד גדול יותר מזכייתו של יורם טהר לב בו.
לצערי לא צלחה דרכנו ולא עלה בידינו להוביל את המהלך , ליורם אומן המילים לא היה לובי , הוא סרב ללובי , הפרס, כך היה בטוח יגיע אליו אם אכן אמור להיות הדבר.
היום , אני פונה אלייך , גבירתי השרה בבקשה להעניק ליורם טהר לב את פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב. אין ראוי ממנו להתכבד בפרס חשוב ומשמעותי זה.
אנא פעלי להענקת הפרס למי שליווה את מדינת ישראל על ערש לידתה , בנערותה, בגרותה ובזקנתה המתקדמת בשירי נחמה, שירי אהבה, שירי תוכחה , שירים שיישארו זמן רב אחרי לכתו של המשורר החשוב.
הענקת הפרס ליורם טהר לב היא הכרה בכולנו, אזרחי מדינת ישראל אשר בעתות שמחה ושבר מזמזמים את מילות שיריו בדמע ושחוק בתקווה ובייאוש. " סיים בן סבו את מכתבו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here