קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

לאחרונה החליטו במשרד הביטחון ופיקוד העורף להרחיב את התכנית ולכלול גם את העיר עפולה. במסגרת התכנית הוכשרו נציגים עירוניים שיסייעו לליווי חולי קורונה בדגש על אזרחים וותיקים, מבודדים ובודדים ומשפחות שלמות הנתונות בבידוד. 

פרויקט 'בני חייל' יוצא לדרך בעפולה בשיתוף פיקוד העורף. במסגרת התכנית הוכשרו 'בני חייל' (נאמני קורונה) אשר יהוו את חוליית הביצוע המרכזית של ראש העיר אבי אלקבץ לניהול משבר הקורונה בעפולה. מטרת התכנית לסייע לחולי קורונה מאומתים עם דגש על אזרחים וותיקים תושבים בודדים ומשפחות שלמות שנדבקו בנגיף במטרה ליצור מעטפת קהילתית עבור משפחות חולות ומשפחות שנמצאות בבידוד. הנאמנים יוצרים מדי קשר עם רשימת החולים ומנסים לאתר תושבים מבודדים הזקוקים לסיוע, מתחקרים את החולים על המגעים שלה בטרם אומתו כחולים, בודקים צרכים, דואגים לחלוקת מזון וחבילות סיוע וכן מגייסים ומפעילים גם מתנדבים מהקהילה בכל הגילאים במטרה לסייע לצרכים השונים העולים מן השטח בשכונות השונות תוך התמקדות בהן יש נתוני תחלואה גבוהים יותר. 

"את הגל הראשון של הקורונה צלחנו בהצלחה גדולה ואפילו היינו מיד עם השקת פרויקט הרמזור ל'עיר הירוקה ביותר בישראל'" אמר ראש העיר, אבי אלקבץ והוסיף: "בגל השני הנגיף אתגר אותנו שוב עם גל תחלואה גדול שכלל אפילו אותי לצערי אבל הודות לתכנית פעולה שכללה ארבעה שלבים עיקריים הצלחנו לבלום את הירידה בתחלואה והשבוע בשעה טובה חזרנו להיות ירוקים וזאת הודות לשיתוף פעולה הדוק עם ראשי המחוז של משרד הבריאות, פיקוד העורף ובראשם מפקד הנפה אל"מ ניסים תורג'מן, מפקד היקל"ר סא"ל דודי נחום תושב העיר וקצינים נוספים, אנשי מד"א ומנהל האזור יוסי פחימה, קופות החולים, עובדי העירייה וכמובן לתושבים על ההקשבה שמירה על ההנחיות, יחד נתגבר על הקורונה". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here