יום האישה הבינלאומי

השבוע ציינו ברחבי העולם את 'יום האישה הבינלאומי' ובעפולה ציינו את התאריך החשוב באירוע מרכזי לנשים לצד עשרות אירועים ופעילויות נוספות שיתקיימו לאורך כל חודש מרץ. לאות סולידריות והעלאת השיח המגדרי הציבה עיריית עפולה תמרור עם דמות אישה באחד ממעברי החצייה בעיר. 

זאת השנה השנייה שעיריית עפולה מקדישה את כל חודש מרץ לנשות העיר תחת השם "חודש האישה". במסגרת אירועי החודש יתקיימו גם השנה עשרות פעילויות לאורך החודש כאשר יריית הפתיחה צוינה כבר ביומו הראשון של מרץ באירוע נוצץ שהפיק פורום הנשים החדש "ועכשיו את" שהוקם לאחרונה על ידי נשים צעירות מהעיר בשיתוף הרשות המקומית, נמשך אתמול באירוע המרכזי של החודש שהתקיים בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, סגניו, הנהלת העירייה, מאות מנשות העיר ואירח את הקומיקאית ציפי שביט ויימשך בשרשרת אירועים בהמשך החודש.

יום האישה הבינלאומי
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

יש לציין כי מאז שנבחר אבי אלקבץ לראשות העיר לפני קצת פחות משנה וחצי הוא ביצע פעולות רבות לקידום מעמד הנשים בעיר. ראשית הוא מינה את עופרה קלמן ליועצת לקידום מעמד האישה לצידה של מחזיקת תיק האישה ברשות דניאלה בן חמו וכן בירך על שרשרת של מנהלות אגפים ומחלקות ובראשן ראש מינהל חינוך טינה ולדמן ומנהלות תחומי גני הילדים, היסודי והעל יסודי במינהל, מבקרת העירייה רו"ח עינב פרץ, מנהלת אגף משאבי אנוש חמוטל גנון, תובעת העירייה עו"ד אורלי חקוקי, מנהלת האגף לחדשנות ברשות שרית דהן, מ"מ מנהלת אגף הקליטה אינה אוקון, מנהלת אגף הרווחה סיגל בניאס, מנהלת השירות הפסיכולוגי איילת נוי ומנהלת אגף הגבייה אתי דמרי.

יום האישה הבינלאומי
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

כמו כן הנחה ראש העיר לקיים פעילויות שונות לנשים כגון "יום האישה הבינלאומי", נובמבר נשים לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפיי נשים, קורס העצמה ומנהיגות לנשות העירייה בשיתוף מרכז אדווה, הרצאות, ועוד. האירועים כמובן בשותפות עם כלל ארגוני הנשים הפועלים בעיר וביניהם ויצו, נעמת, אמונה, פורום הנשים הוותיק וכמובן פורום הנשים החדש המשותף לרשות "ועכשיו את" אותו מובילות יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, יו"ר הפורום יאנה קריספיל ותריסר נשים צעירות מהעיר במטרה לעצב סצנה חדשה ותוססת עבור נשות העיר. לאות סולידריות והעלאת השיח המגדרי הציבה השבוע עיריית עפולה תמרור חדש עם דמות אישה מוטבעת עליו באחד ממעברי החצייה בעיר. כידוע, בישראל קיימים כיום כ-250 תמרורים, מתוכם כ-30 תמרורים עם דמויות, רובן ככולן דמויות של גברים, ובעיריית עפולה שלחו השבוע מכתב לשר התחבורה ובו ביקשו לבחון בחיוב ייצוג מגדרי הולם במרחב הציבורי, גם באמצעות תמרורי התנועה.

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה עופרה קלמן אמרה: "כל הפעילות הענפה הזו מתאפשרת בזכות ראש עיר שפועל למען נשים ואנשים בעיר. במתן ידע, כלים, תמיכה וסיוע לקידום הצלחה בכל תחום. ולאורך השנה קידם עשרות יוזמות שחלקן בלתי נפרדות ממרקם החיים בעיר".

יום האישה הבינלאומי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here