קרדיט צילום: דוברות מאוחדת

למרפאת קהילת ציון של מאוחדת בעפולה הגיע לאחרונה מטופל כבן 60 תושב העיר, עם תלונות על כאבים באזור המותניים. בהמלצת רופא המשפחה שלו, ד"ר איאד גנאים הוא הופנה לביצוע בדיקת אולטרסאונד US)) בטן. בבדיקה גילה הדימותן (רנטגנאי), ג'מאל נאסר, ממצא מחשיד של אאורטה בטנית מוגדלת, כלומר בהרחבה של אבי העורקים בחלקו הבטני. ג'מאל לא המתין, פנה לרופא המשפחה, ובהתייעצות עמו הופנה המטופל מיידית למיון עקב סכנה מוחשית לחייו. המטופל נותח באותו יום וחייו ניצלו.

"בדרך כלל המטופלים מגיעים לאולטרסאונד לבדיקת בטן או כליות ובאמצעות הבדיקה אנחנו יכולים לקבל תמונה על הקוטר של אבי העורקים הבטני (אאורטה הבטנית), שהוא כלי הדם המרכזי ועל ידי כך אנחנו יכולים לזהות או לשלול מפרצת", אומר ג'מאל נאסר, דימותן אולטרסאונד במרפאת קהילת ציון של מאוחדת בעפולה. "במקרה המדובר, גיליתי הרחבה של מעל 7 ס"מ שהיא חורגת בהרבה מהמצב הנורמלי המקובל ומסוכנת ועלולה לגרום לקרע (דיסקציה) בעורק, לדימום מסיבי בבטן ולסכנת חיים מיידית. בהתייעצות עם רופא המשפחה של המטופל פינינו אותו בדחיפות באמבולנס לבית החולים ובכך ניצלו חייו".

נעמי גרבר מנהלת מרפאת קהילת ציון של מאוחדת בעפולה: "איכות הרפואה והשירות היא בראש סדר העדיפויות שלנו. המקרה הזה מוכיח עד כמה ערנותם של הצוותים הרפואיים בבדיקת האולטרסאונד הבטנית הייתה קריטית בגילוי הסכנה המיידית. גם הפעם היינו שותפים להצלת חיי אדם בזכות עבודתם המקצועית ותגובתם המהירה של צוות המרפאה. אנחנו ערים לצורכי המבוטחים ונמשיך להעניק לכל אחד ואחת את המענה הרפואי המקצועי".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here