credit: canva

מה הם בכלל דיני העבודה?

דיני העבודה עוסקים במערכת החובות והזכויות של עובדים ומעבידים בדין הישראלי, מכוח החוק, הסכמים קיבוציים, אישיים וכמו כן נשען רבות על פסיקות בתי הדין לעבודה ובג"צ. דיני העבודה נועדו בעיקר על מנת להסדיר את היחסים בין העובד למעביד. נקודת המוצא במשפט העבודה על מקרה כלשהו הוא בזיהוי קיום מערכת יחסים של עובד ומעביד בין שני הצדדים. חשוב לדעת, לא כל האנשים המועסקים מוגדרים כ"עובדים", ישנם קבלנים ועצמאיים שאינם נחשבים כאלו. חשיבותה של השאלה "מיהו עובד" נובעת מכך שאותו "עובד" ייהנה מכל הזכויות וההגנות המוענקות בדיני העבודה. מצד שני, חוסר הכרה במבצע עבודה כלשהי כ"עובד", תשלול מאותו "עובד" זכויות והגנות הקיימות בדין. במסגרת דיני העבודה, רשאי רק מי שהוגדר כ"עובד" להתדיין בבית הדין לעבודה, זאת כנראה באמצעות עורך דין דיני עבודה מומלץ.

במה יכול לעזור לי עורך דין דיני עבודה

משרד עורכי דין יכול לתת לכם ייעוץ משפטי במגוון נושאים, לרוב במספר מצומצם של תחומי משפט. בין היתר ניתן סיוע משפטי שוטף למעסיקים, טיפול בסוגיות מורכבות בדיני העבודה כמו תביעות עצמאיים לקבלת זכויות סוציאליות, הגדרת יחסי עובד ומעביד, מימוש זכויות סוציאליות ועוד. עניינים נוספים במסגרת דיני העבודה שעורך דין דיני עבודה עפולה יכול לסייע לכן בו הוא למשל ייצוג נפגעות בתיקי הטרדה מינית, תביעות פיצויים בעקבות אפליה במקום העבודה, זכויות נשים בעבודה ועוד. זאת לעיתים מתוך רצון ליצור שינוי חברתי ותיקון עוולות שקיימות במקומות העבודה בישראל.

פיטרו אותי כשאני בהריון

בדיני העבודה הישראליים חל איסור מוחלט על פיטורי אישה בהריון. אם מעסיק עבר על החוק ופיטר אתכן או מי מהקרובות לכן בגלל הריון בזמן העסקה, כדאי מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין דיני עבודה שמתמחה בפיטורי נשים הריון. לפי החוק בישראל, מעסיק חייב להשיב עובדת לעבודה בתום חופשת הלידה ואין לו כלל שיקול דעת בכך. מעסיק שעובר על החוק יוכל להיתבע בבית המשפט, שבאופן מסורתי פוסק שהוא חייב להחזיר את העובדת למקום העבודה באותו התפקיד שביצעה לפני יציאתה לחופשת לידה. משרד עורכי דין רן סיון הוקם ע"י עו"ד רן סיון, בעל 3 תארים אקדמיים במשפטים ובמנהל עסקים, ובעל ניסיון רב שנים בעולם העסקי מסחרי. עו"ד רן סיון הנו חבר הוועדה לדיני עבודה בלשכת עורכי הדין במחוז הצפון. למשרד 2 סניפים בעפולה ובבית השיטה, וישמח לסייע לכם בכל הנוגע לדיני העבודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here