יוניססטרים מיזמים
צילום: דוברות עיריית עכו

מערכת בטיחות חכמה בשם KEEPGOING שנוצרה על ידי חניכי יוניסטרים, שנה ג' בעכו תותקן כפיילוט בעיר. מדובר במיזם של חברת NOVATRUST אשר תנתח בזמן אמת את מצב הכביש ותתריע להולכי רגל על הימצאות סכנות בכביש בעזרת חיווי קולי.

ההחלטה על הפיילוט התקבלה השבוע לאחר שהחניכים הציגו את המיזם בפני ראש העיר.

"כאשר דעתו של הולך הרגל תהיה מוסחת והוא לא יהיה מרוכז בכביש, המערכת תוכל לזהות סכנה ותגרום לו להרים את ראשו לדוגמא, מהטלפון בעזרת החיווי הקולי ובכך ליצור הרתעה מסוימת להולך מפני המעבר המסוכן המתקרב", הסבירו החניכים. לדבריהם

מוצר זה מהווה תוסף בטיחות נוסף לכביש, אשר יודע לפעול ולנתח בזמן אמת ולא לפעול לפי מקצב זמנים לדוגמת הרמזור.

במהלך הפגישה עם ראש העיר שנערכה בהשתתפות ראשת מנהל החינוך אורית אסייג, סגניתה שולה אזולאי ומנהלת יוניסטרים בעכו לינוי יצחק, הציגו גם חניכי שנה ב' את המיזם שלהם.

החניכים, חברת AQUA הציגו את  המיזם HUSH – צמד אוזניות רב פעמיות שמטרתן לווסת כמות רעש מהסביבה הנכנסת לאוזני המשתמש. היזמים הדגישו, כי המיזם שלהם נועד  להעניק למשתמשי המוצר שליטה על כמות הרעש הנכנסת לאוזן, כך שיוכלו למנוע פגיעות פיזיות באוזן ומניעת לקויות שמיעה למיניהן לטווח הארוך כתוצאה מרעש חזק מדי.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי ציין לשבח את פעילות החניכים ואת הרעיונות שגיבשו ואיחל להם הצלחה בתחרות הארצית של היזמים הצעירים שתיערך בקיץ הקרוב.

יוניססטרים מיזמים
צילום: דוברות עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here