קרדיט - Canva

היום ישנן אפשרויות שונות לסידורי קבורה. הסידור הרגיל והמוכר הוא קבורת ייחד עם מצבה סטנדרטית או מעוצבת באופן מיוחד. גודלה של תמצבה סטנדרטית יהיה לרוב 75 על 170 ס"מ. ישנם בתי עלמין שיש להן הגבלות לגודל המצבה וחשוב לוודא זאת לפני הזמנת המצבה. צורת קבורה אחרת קבורת מכפלה כאשר הקבורה של בני הזוג היא אחד תחת השני, ועל המצבה יהיו שני חלקים נפרדים ובולטים עליהם מצוין שמו של כל אחד. ישנה גם אפשרות לקבורה זה לצד זה אם ישנה חלקה זוגית. כשאתם מזמינים מצבות בחיפה או במקום אחר, חשוב לשים לב שבקבורת מכפלה או זה לצד זה יש לבנות מצבה מחומר קל יחסית כמו שיש חברון כך שיהיה ניתן להסיר את המצבה לצורך קבורת בן הזוג שנפטר מאוחר יותר. אופציה נוספת היא מצבות סנהדרין, קבורה בקומות המאופיינת במצבות קטנות יותר. צורת קבורה זו נמצאת בעיקר בבתי עלמין שבערים גדולות כמו חיפה, ת"א ועוד.

צעד ראשון לבניית מצבה: בחירת החברה שתעמוד לצידכם

התקופה בה יש להתעסק עם בחירת המצבה היא מאתגרת, זמן קצר לאחר מותו של יקירכם, כשהעניין עוד טרי מאוד. מעבר לכך, עד שלא נאלצים להתמודד עם העניין, הוא זר לגמרי. אין אדם המתעניין במצבות עד לרגע בו הוא נאלץ להתמודד עם הסיטואציה. לכן הבחירה הראשונה והחשובה מבחינתכם היא של חברה אמינה ומקצועית העוסקת שנים בתחום ותוכל לכוון אתכם לבחירת המצבה המתאימה. כדאי להקל על עצמכם ככל שניתן. אם אזור מגוריכם וגם הקבורה היא בחיפה, בחרו חברת מצבות בחיפה שיהיה נוח להגיע אליה. חשוב גם שהחברה תהיה זמינה ופתוחה בזמנים הנוחים לכם, למשל ביום שישי. התרשמו מן החברה עוד בשיחה ראשונית. אפשר גם בשיחה להבין האם הגישה שירותית ואמפתית, ומה הידע והניסיון בתחום ועוד.

בחירת מצבה: למה חשוב לשים לב?

מצבה מורכבת ממספר אלמנטים הקובעים את המראה שלה. אחד האלמנטים הוא הגודל וגם הצורה. מצבה סטנדרטית היא מלבנית, כשהגודל יכול להיות מצבה או חצי מצבה. אלמנט שני אותו תצטרכו לבחור כאשר תגיעו להתייעצות עם חברת מצבות בחיפה ובכלל הוא האבן ממנה תהיה המצבה עשויה. סוג האבן יקבע לא מעט במראה המצבה ויש לכך משקל גם בעניין המחיר. יש לקחת בחשבון שאבן כמו גרניט אמנם יקרה יותר מהסטנדרט שהוא שיש חברון אך עמידה הרבה יותר. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הכיתוב על המצבה: כמות המילים וגם האם זו חריטה או הדבקה. אם רוצים מצבה ייחודית אפשר להוסיף אלמנטים כמו עיטור זכוכית, פסיפס, אדנית עם צמחיה ועוד.

אבן ושיש נפתלי היא חברת מצבות בחיפה המספקת שירותי בניית מצבות וחידושן באזור הצפון במיוחד אך מוכרת גם בקנה מידה ארצי. החברה היא חברה משפחתית הקיימת מ 1951 ומנוהלת היום ע"י הדור הרביעי. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here