כשהצנחנים ''כבשו'' את לשכת ראשת העיר
צילום טל גרצובסקי

מחווה יפה ומרגשת של ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר לתושב העיר, הצנחן חיים אושרי, אשר הגיע ללשכתה עם רעייתו, המחנכת הותיקה והמוערכת יונה, וחבריו הצנחנים לתמונה ההיסטורית שצילם חתן פרס ישראל דוד רובינגר ז"ל. הצנחנים, במעמד  הסופר עמנואל בן סבו, העניקו לראשת העיר את ספר הילדים החדש "אריות על הגבעה", המספר את סיפור קרב גבעת התחמושת. פיירברג: "אני נפעמת מהסיפור ההיסטורי המונגש לילדים ולדור הצעיר".

חיים אושרי, אחד משלשת הצנחנים מתמונתו המפורסמת של חתן פרס ישראל, הצלם דוד רובינגר, אשר נכנסה לפנתאון הלאומי, התרגש   מאוד מהזמנתה של ראשת עירו, נתניה, מרים פיירברג-איכר, אשר אירחה ביום ראשון השבוע את חיים אושרי ורעייתו המחנכת הותיקה והמוערכת יונה, ואת שני חבריו לתמונה, הצנחנים ציון כרסנטי , ד"ר איציק יפעת, והסופר, משורר, מחנך ופובליציסט , כותב הספר "אריות על הגבעה", עמנואל בן סבו.

כשהצנחנים ''כבשו'' את לשכת ראשת העיר
צילום דוד רובינגר

"המחווה של ראשת העיר מרים , היא מרגשת ביותר, אומר חיים אושרי, כתושב נתניה גאה וכמי שבנה את ביתו וחי את רוב חייו בעיר היפה הזו, אני מוקיר תודה למי שיודעת להעריך את אנשי עירה. זה היה מפגש מרגש ומשמעותי, היום, בראיה לאחור, אירוע שחרור ירושלים העתיקה היה מהאירועים המכוננים והמשמעותיים של ההיסטוריה החדשה של העם היהודי השב למולדתו".

ציון כרסנטי הוסיף: "מרים פיירברג ,  לבבית ומקסימה ראית שבדמה זורמת אהבה ענקית לעיר ולתושביה ובעורקיה מוטמעת ההיסטוריה של עם ישראל השזורים בקורות חיי משפחתה. שמחנו להעניק למרים את הספר 'אריות על הגבעה' המספר לדור הצעיר, אשר נולד הרבה אחרי שחרור ירושלים, על אתוס הגבורה וההקרבה.

בקרב גבעת התחמושת התגלה כל היופי באדם, גבורה עילאית, מסירות נפש, הקרבה, אומץ, נחישות, דבקות במשימה. בספר המרגש והמיוחד הזה משורטטים הקרבות לצד הרעות בהלימה מונגשת לילדים".

כשהצנחנים ''כבשו'' את לשכת ראשת העיר
צילום טל גרצובסקי

אירוע מרגש נוסף היה כאשר אחד משלשת הצנחנים, ד"ר איציק יפעת, פגש בעובדת עיריית נתניה אותה יילד בעבר, וביתה ילדה את ביתו של ד"ר יפעת.

מרים פיירברג-איכר, ראשת העיר, אשר קיבלה בלבביות את הצנחנים, שיתפה אותם בקורות משפחתה המפוארת השזורים בקורות הולדתה של מדינת ישראל, חלוציות, רוח, שכול, נתינה, מסירות, אמונה, קדושה וחולין, כולם דרים בכפיפה אחת במורשת משפחתה של מרים פיירברג-איכר. "מעשה הוצאת ספר ילדים שכזה הוא אירוע חשוב, הנגשת המסירות, הנחישות והגבורה של חיילנו למען שחרור ירושלים והכותל המערבי".

פיירברג שחזרה עם שלשת הצנחנים את תמונתם האייקונית והודתה להם בחום רב על המפגש.

כשהצנחנים ''כבשו'' את לשכת ראשת העיר
צלם: נב"ס

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here