קרדיט צילום: גילי גלדן

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג ביקרה היום, יום שלישי, כ״א אדר א’, 22 בפברואר, בקלאבהאוס ״עמית״ בעפולה ובאירוע הפתיחה של תערוכת הקבע במשכן לאמנות עין חרוד. עמותת קלאבהאוס ״עמית״ הוקמה במטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים החיים עם השלכותיו של משבר נפשי עמוק, ולקדם את השתלבותם בחברה. הקלאבהאוס מהווה קהילה שיקומית, תעסוקתית וחברתית לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים.

במהלך הביקור ערכה מיכל שיחה עם חברות וחברי הקהילה ואמרה: ״השנתיים האחרונות לימדו אותנו שכולנו פגיעים. כולנו חווינו משברים בצורה זו או אחרת. אני חושבת שתרומתי בנושא בריאות הנפש יכולה לבוא לידי ביטוי בטיפול בנושא הורדת הסטיגמה והתייחסות ראויה למתמודדי הנפש בחברה.״

רעיית נשיא המדינה ביקרה בקלאבהאוס ״עמית״ בעפולה ובמשכן לאמנות עין חרוד

לאחר מכן, ביקרה ונשאה דברים באירוע הפתיחה של תערוכת הקבע במשכן לאמנות עין חרוד, וערכה סיור בתערוכה ובמחלקת החינוך של המשכן. רעיית הנשיא אמרה בנאומה: ״המעמד הזה מרגש כל כך, כי הוא מעיד על כך שעצם קיומה של אמנות ישראלית חיה, עשירה, חכמה, רבת יופי ופורצת דרך נחוץ לנו כחברה וכבני תרבות כמו אוויר לנשימה. בטח ובטח אחרי השנתיים הקשות שפקדו את העולם, אחרי זמן חירום ממושך שבו עסקנו רק בהישרדות ובשמירת נפשות, הצמא הגובר ליופי, לאמנות, למפגש של רוח וחומר, מבהיר לכולנו עד כמה אמנות היא חיונית."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here