קרדיט - Canva

לכל אדם יש את הזכות לבחור את מקום מגוריו, לקבוע כיצד הוא מנהל את משק ביתו, לבחור את שותפיו לחיים ולהחליט על רמת המעורבות שלו בסביבתו – זוהי האמונה ממנה פועלות קהילות שונות הממלאות צרכים אלו עבור נפגעי נפש ואנשים בעלי צרכים מיוחדים. קהילה תומכת לנפגעי נפש מספקת אפשרויות דיור שונות – דיור מוגן עצמאי בהם יכולים החברים לגור לבדם או עם בני משפחתם וכן, דיור בדירות שותפים יחד עם דיירים אחרים החברים בקהילה התומכת. מלבד הדירות הפרטיות, בקהילה ניתן למצוא מתקן מגורים מרכזי המצויד בצוות שיקומי הזמין 24 שעות ביממה וכולל ליווי מדריכי שיקום הנותנים מענה לצרכיהם הספציפיים של הדיירים. כל הדירות נמצאות תחת ארגון "כנרת שירותי רווחה" ומטרתן ליצור סביבת מגורים נעימה ומכבדת לכל דייר.

קהילות ייחודיות הכוללות פיתוח תכנית שיקומית

צוות הקהילה מורכב מקבוצה מגוונת של אנשי מקצוע שעובדים יחד עם הדיירים לפיתוח תוכניות שיקום מותאמות אישית המותאמות לצרכיהם האישיים. בשיתוף פעולה נוצרת לכל חבר תכנית שיקום מותאמת אישית, המושתתת על אמונה חזקה ביכולותיו ובפוטנציאל הצמיחה והשינוי שלו. תוכניות אלה כוללות בין היתר הענקת כלים לרכישת מיומנויות הנחוצות לחיים עצמאיים, שיפור יכולות אישיות וחברתיות, טיפוח היכולת לשמור על שותפויות עם מספר אנשים תוך כיבוד גבולות אישיים, טיפוח מיומנויות קבלת החלטות והקניית הרגלי עבודה הנועדו להקל על ההשתלבות בחברה ובמקומות עבודה. דיור לאנשים עם מוגבלויות וקהילות תומכות לנפגעי נפש מציעים לא רק מרחב מגורים אלא הכלה, הקשבה ועזרה בכל הנחוץ לדייר.

למי מיועדות הקהילות הללו?

הקהילות מיועדות לאנשים הזכאים לשירותי "סל שיקום" וכן, אישור לדיור מוגן מטעם משרד הבריאות. ישנן קהילות שונות בהתאם למקום המגורים ולצרכים של הדיירים – למשל, קהילת קשת בירושלים או קהילה תומכת כנרת בטבריה. הקהילות ברחבי הארץ מופעלות על ידי ארגון "כנרת שירותי רווחה", שהינה עמותה המסייעת לקהילות של זכאים לשירותי שיקום ופועלת בפיקוח משרד הבריאות, משרד הרווחה ומשרד הביטחון. בתוך הקהילות הללו, חברים ואנשי צוות משתפים פעולה כדי להשיג מטרות אישיות וקהילתיות כאחד. בארגון כנרת, מאמינים בתוקף כי טיפוח תפיסה עצמית חיובית ובניית ביטחון עצמי הם חיוניים לשינוי. כתוצאה מכך, פעילויותיהם הרבות מתמקדות בטיפוח מערכות יחסים תומכות ומעצימות, תוך מתן הזדמנויות אמיתיות לחברי הקהילות להתנסות בחוויות משמעותיות ולבצע בחירות המתאימות לרצונות ולצרכים שלהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here