טליה בן סבו

בסוף השבוע הכתה הבשורה המרה כי שורד השואה, אהרון וייס , אשר היה אמור לציין 93 שנים בצום גדליה, נפטר לאחר אשפוז קצר בבית החולים העמק בעפולה. אהרון הותיר שלושה ילדים, נכדים ונינים . אהרון יקבר היום בבית העלמין בעפולה לצד אשתו האהובה לאה אשר נפטרה לפני כשנה. " אהרון זכה לפחות בשנתיים האחרונות שסיפורו יסופר , יישמע , אהרון אף הספיק לארח בביתו משלחות במסגרת המיזם:" צועדים אל החיים" ולבקש מהם להיות נושאי הלפיד של זיכרון השואה." אומר עמנואל בן סבו , אשר כתב אודות אהרון את ספר הילדים" אנדור".
אבל גדול ירד על העיר עפולה. לפני כשנתיים , בגיל 91, לראשונה בחייו, סיפר שורד השואה אהרון וייס מעפולה את הקורות עימו בימי הסופה והסער, לסופר והמחנך עמנואל בן סבו .
" אתמול דיברתי עם אהרון בשיחת טלפון בבית החולים , הזכרתי לו , לתינוק שנולד בצום גדליה ונכנס בבריתו של אברהם אבינו ביום הכיפורים , כי השנה נחגוג את יום הולדתו בשמחה, אהרון חייך ואמר , " הכל תלוי בריבונו של עולם". משתף עמנואל בן סבו .
עם פטירתו של אהרון שהיה ל -" סבא סוכריות" ,בבית הכנסת הגדול "בית שלום" בעפולה ע"ש הרב פרץ ציוני זצ"ל , בית הכנסת בו כיהן כגבאי במשך עשרות שנים , בית הכנסת בו הרעים בקולו המיוחד באמירת הקדיש , הציב עמנואל בן סבו יד ושם לזכרו של אהרון , זיכרון מאותה פגישה לפני שנתיים וחצי בביתו .

טליה בן סבו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here