קרדיט צילום: כפר נהר הירדן

 יחליף את תא"ל במיל' יובל חלמיש לאחר 8 וחצי שנים בתפקיד

שלום אשכנזי נבחר לכהן כמנכ"ל החדש של כפר נהר הירדן המציע לאורך כל השנה נופשים ייחודיים ללא עלות לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות ומסכנות חיים ובני משפחותיהם.

את רעיון הקמת הכפר הגו בשנת 2000 מורי ומרילין גרנט ז"ל, שרתמו סביבם את דור המייסדים בהובלת השחקן חיים טופול, נשיא העמותה.

מזה למעלה מעשור פועל הכפר בגליל התחתון והוא היחיד בישראל המציע לילדים המתמודדים עם מחלות ממושכות נופש ייחודי ומהנה, בליווי רפואי צמוד וללא עלות לילד ולמשפחתו.

אשכנזי ייכנס לתפקיד החל מ-1 בינואר 2023 ויחליף את תא"ל (במיל') יובל חלמיש לאחר שכיהן במשך שמונה וחצי שנים בתפקיד והודיע על פרישתו.

אשכנזי, נשוי ואבא ל-7 ילדים, כיהן בשש השנים האחרונות כמנהל מלון קיבוץ לביא, בעבר שירת כשליח בני עקיבא בלוס אנג'לס וחבר במליאת המועצה האזורית הגליל התחתון. לפני מספר שנים בחר לתרום כליה כתרומה אלטרואיסטית.

תא"ל במיל' יובל חלמיש הודיע לוועד המנהל של הכפר על רצונו לסיים את התפקיד לאחר 8 וחצי שנים בהן כיהן כמנכ"ל. במהלך תקופת כהונתו התרחבה והוכפלה פעילות הכפר. בתקופת כהונתו התארחו בכפר 19,578 ילדים המתמודדים עם מחלות ומוגבלויות שונות והתקיימו 300 מחזורי נופש. בנוסף הוקמה תכנית החוץ 'כפר על גלגלים', הנותנת מענה בבתי החולים רות רפפורט ושניידר, במסגרתה נהנו מפעילות העמותה מעל ל-9,000 ילדים המאושפזים במחלקות האשפוז ארוך הטווח. כל פעילויות הכפר הינן ללא תשלום לילד ולמשפחתו.

קרדיט צילום: כפר נהר הירדן

שלום אשכנזי: "נרגש להיכנס לתפקיד מנכ"ל כפר נהר הירדן, מקום שאני מכיר שנים רבות ורואה חשיבות גדולה בהמשך העשייה בו והרחבתה. ברצוני לאפשר לכמה שיותר משפחות וילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות ומסכנות חיים להגיע לכפר ולקבל את כל הטוב שיש למקום הזה לתת. כפר נהר הירדן הוא יחיד במינו ואני מאחל לנו יחד שנים רבות וטובות של עשייה חשובה"

תא"ל (במיל') יובל חלמיש: "ברגשות מעורבים אני מסכם תקופה של שמונה וחצי שנים בכפר שהפך עבורי לבית שני. הגעתי לתפקיד מהעולם הביטחוני, והופתעתי מכוח הרצון של אותם הילדים המגיעים הנה ובני משפחותיהם ומההשפעות הנרחבות של הכפר על חייהם בבית. הכוח שיש לכפר, האופטימיות, צוות הכפר הנפלא שלנו לצד המתנדבים הרבים ובני ובנות השירות והשירות הלאומי שבחרו לעשות כאן את שנת השירות, מעוררים השראה בכל יום מחדש. אני מאחל לשלום הצלחה רבה בניהול העמותה החשובה והמיוחדת הזו. אני מודה לשותפיי בוועד המנהל, בהנהלה ולצוות הכפר כולו על העשייה הברוכה והחשובה שנעשית כאן. תודה לכל התורמים שלנו בארץ ובחו"ל לאגודת הידידים בארה"ב ולארגון העולמי SeriousFun שהכפר הוא חלק בלתי נפרד ממנו. עלו והצליחו."

על כפר נהר הירדן

כפר נהר הירדן, כפר הנופש  היחיד בישראל המציע לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות ומסכנות חיים ולבני משפחותיהם נופש ייחודי, ללא עלות לילד ולמשפחתו. הכפר מציע חוויות בלתי נשכחות לילדים, כולל עשרות פעילויות ספורט אתגרי, רכיבה על סוסים, אומגה, קיר טיפוס, בריכה, חדרי אומנויות ויצירה ופעילויות רבות נוספות. הנופש מלווה ע"י צוות מדריכים איכותי ומרכז רפואי משוכלל הנותן מענה מותאם לסוגי המחלות איתם מתמודדים הילדים ומאפשר להם "לחגוג את החיים".

הכפר הממוקם בגבעת אבני, שבגליל התחתון על שטח של 245 דונם. הכפר שייך לרשת הכפרים SeriousFun Children's Network שהקים השחקן פול ניומן.

בעשור האחרון נפשו בכפר למעלה מ- 23,000 אלף ילדים המתמודדים עם מחלות שונות, יותר מ- 5550 בני משפחה ב- 370 מחזורי נופש  ופעילויות נוספות  אותם ליוו לאורך השנים כ- 9000  מתנדבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here