קרדיט: תאגיד מ.א.י

תלמידי בתי הספר רגבה וחופי הגליל במטה אשר, השתתפו השבוע בפעילות ODT חווייתית ואתגרית, במהלכה עברו התלמידים בין תחנות משחק ואתגר בטבע, ללימוד ולהמחשה מהי פסולת אלקטרונית, כיצד ניתן להעבירה למיחזור, ובעיקר על חשיבות מיחזורה.

במסגרת התוכנית הלימודית בנושא שינויי אקלים, נערכה השבוע פעילות סביבתית חווייתית בבתי הספר חופי הגליל ורגבה. הפעילות התקיימה בהובלת מחלקת איכות הסביבה של המועצה ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית. התלמידים נהנו מפעילות חוויתית בשילוב ערכים מוספים כגון: גיבוש, חשיבה יצירתית, שיתוף פעולה, עבודת צוות ומנהיגות. הפעילות כללה 5 תחנות שונות עם מתקני פעילויות ענקיים ומשחקי מחשבה על מהי פסולת אלקטרונית, הסיכונים שבפסולת זו ואפשרויות המיחזור הזמינות במועצה.

מועצה אזורית מטה אשר ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד ולהביא לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת – פסולת אלקטרונית. המבצע העירוני להעלאת המודעות ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות, כולל פעילות ייחודית וחדשנית בטבע, שמטרתה הסברה ואיסוף פשוט ויעיל של סוללות למיחזור. הפעילות משלבת את מערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר התמרת ערכים סביבתיים לפעולה אקטיבית של איסוף סוללות למיחזור.

תושבות ותושבי מטה אשר יכולים ומוזמנים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי העיר מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית, כאשר מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר המועצה ובאתר תאגיד מ.א.י

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. מדובר בפסולת העשויה מחומרים מזהמים ביותר, כגון עופרת וכספית, העלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור, כאשר בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי מטה אשר, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה."

קרדיט: תאגיד מ.א.י
קרדיט: תאגיד מ.א.י

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here