צילום דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי החליט על מינויו של תת ניצב שוקי תחאוכה למפקד מחוז צפון והעלתו לדרגת ניצב, בהתאם לאישורו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב.

תנ"צ שוקי תחאוכה (54), הוא קצין מוערך בקרב סגל הפיקוד ושוטריו, נשוי ואב לשנים הוא בן העדה הצ'רקסית, מתגורר בכפר כמא והתגייס למשטרה בשנת 1990. בעל תואר ראשון תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בלימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב.

בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה:
מפקד על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, מפקד מרחב עוטף ירושלים של מג"ב, מפקד מגב צפון, מפקד מרחב העמקים, סגן מפקד מחוז חוף וצפון.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי:
"מחוז צפון הוא מהמחוזות המשפיעים ביותר על מפת הפשיעה בישראל. שוקי הוא קצין ומפקד עתיר ניסיון עם רקע מבצעי עשיר בתפקידים מרכזיים במג"ב ובמשטרה הכחולה. מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצרתיות ושוקי הוא הקצין המתאים ביותר לפקד על מחוז צפון ולהמשיך את המדיניות ההתקפית וחסרת הפשרות מול העבריינים וארגוני הפשיעה בדגש על אלו שבחברה הערבית. אני גאה למנות את הניצב הצ'רקסי הראשון במשטרת ישראל ואני מאחל לו הצלחה בתפקיד ולמפקד המחוז היוצא, ניצב שמעון לביא אני מודה על עשרות שנים של חברות ודרך משותפת ותרומה ענקית לביטחון המדינה וכלל אזרחיה. במהלך כהונתו כמפקד המחוז הוביל שמעון תהליכים מהפכנים במאבק בפשיעה תוך מתן מענה מבצעי אפקטיבי לחיזוק הביטחון של תושבי המחוז והמדינה כולה."

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב שיבח את המינוי "שוחחתי כעת עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהודיעה לי כי אפשר למנות לתפקיד מפקד מחוז הצפון במשטרה את תת-ניצב שוקי תחאוכה במקומו של ניצב שמעון לביא. בשבועות האחרונים אישרתי את המלצתו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי למנות את תנ"צ תחאוכה למפקד המחוז הצפוני.
אני סבור כי בעת הזו תנ"צ תחאוכה הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון להמשיך את המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, להגביר את הביטחון האישי של האזרחים והאזרחיות ולהוביל את המחוז אל עבר הפסגות הבאות.
תנ"צ תחאוכה יועלה בקרוב לדרגת ניצב, ויהיה הניצב הראשון בן העדה הצ'רקסית. זה מבחינתי גם ציון דרך חשוב והוכחה כי משטרת ישראל מייצגת את הפסיפס הישראלי במלוא יופיו.
בהצלחה, שוקי!".

אנו מאחלים המשך הצלחה רבה לקצין בתפקידו החדש.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here