צילום דוברות המועצה

כל מי שמבקש לנסוע ביישובים הוותיקים בגליל התחתון ובחלקם אף פשוט לצעוד רגלית, מכיר את תופעת כבישי האספלט השחוקים, המקשים מאד על הנסיעה ועל ההליכה בהם. בימים אלה החלו עבודות לחידוש הכבישים במקטעים נבחרים ביישובי הגליל התחתון. התקציב שהצליחו לגייס במועצה לחידוש האספלט הינו מהכנסה ייחודית של כספי ארנונה ממחצבה הנמצאת במרחב המועצה.

צילום דוברות המועצה

עניין של סדר עדיפויות ודאגה לתושבי הגליל התחתון. ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, ניצן פלג, וסגן ראש המועצה אופיר שיק, בחרו להפנות את המשאבים הכספיים אשר התקבלו מתשלום ארנונה ייחודי של מפעל המחצבה הפועל במרחב צומת גולני, לטובת חידוש תשתיות כבישי האספלט ביישובי המועצה הוותיקים.
"מדובר בהכנסה ייחודית," מסביר שיק, "משום שמצד אחד, לאחר מאמץ ממושך הצלחנו לתקן ולהעלות את שומת הארנונה של המחצבה בהתאם לשטח הכרייה בפועל, אך במקביל מתקיים הליך במשרד הפנים שיתכן ויגרע את שטח המחצבה משטח המועצה והכנסה זו לא תימשך. על כן, היות ומדובר בהכנסה ייחודית, הצענו כי הכסף ינוצל לפרויקט משמעותי בתחום בו קיימים פערים גדולים מאד ושאין לו שום מקור תקציבי ממשרדי הממשלה – הכבישים הפנימיים ביישובים. מליאת המועצה נתנה את ברכתה למהלך ובמחשבה משותפת החלטנו ניצן ואנוכי לגבש תכנית על סך שני מליון ₪, לקרצוף וריבוד מחדש של מקטעים בעייתיים במיוחד ביישובים הוותיקים. תכנית זו מצטרפת לתוכנית החומש לשדרוג הכבישים ותיתן לה דחיפה משמעותית," אומר שיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here