קרדיט FREEPIK

בעבר, כל הכספים שנחסכו בקופות הגמל היו מיועדות לקצבה. החל משנת 2016 הושק מכשיר החיסכון קופת גמל להשקעה. הקופה הפכה למכשיר חיסכון אטרקטיבי מאד והסיבות לכך רבות. הדבר נובע בעיקר מעליית תשואות קופות גמל והגמישות בניהול הכספים. אז איך בוחרים קופת גמל? איך יודעים מי עשתה את התשואה הכי גבוהה? על זאת ועוד נפרט במאמר שלפנינו.

קופת גמל המיועדת להשקעה?

קופת גמל להשקעה מיועדת לכל מי שיש לו הכנסה פנויה ומעוניין להשקיע אותו בחיסכון לטווח בינוני. אמנם את הכספים ניתן לייעד לקצבה, אך הקופה מאפשרת גם למשוך את הכספים בכל עת בו החוסך מבקש. בנוסף לכך הקופה מיועדת גם לאנשים שאוהבים סיכון גבוה וגם לכאלו שמחפשים השקעה סולידית. באמצעות בחירת מסלול ההשקעה הנכון ניתן לנתב את כספי החיסכון. גם אם לאחר תקופה החוסך מבקש להחליף את מסלול החיסכון ניתן לבצע זאת בקלות וללא עלות. האפשרויות הרבות שקופת הגמל להשקעה מציעה הפכו אותה לאחד ממכשירי החיסכון הפופולאריים ביותר.

אז מה הן בכל זאת העלויות?

קופות הגמל המיועדות להשקעה מנוהלות בידי חברות הביטוח הגדולות ובבתי ההשקעות. כדי להשקיע בצורה חכמה החברות מחזיקות יועצי השקעות מקצועיים המנהלים את כספי החוסכים על פי תחזיות השוק. בתמורה לכך, גובות החברות דמי ניהול. כאשר דמי הניהול נגבים כאחוז מההפקדה ומהצבירה הקיימת. התקרה שהחוק מאפשר לגבות עבור סך ההפקדה עומדים על 4% לעומת זאת, תקרת דמי הניהול המירביים עבור הצבירה עומדים על 1.05%. כאמור, מדובר בתקרה המותרת על פי חוק. מרבית החוסכים משלמים אחוזים נמוכים באופן משמעותי.

אילו תשואות עשו קופות הגמל השונות?

כאשר פונים לבחור בין קופות הגמל להשקעה חשוב להסתכל על תשואות קופות גמל. ישנן מספר רב של קופות גמל והן נבדלות אחת מהשניה באיכות ההשקעה. חשוב להבין, ייתכן שקופה אחת הראתה תשואה גבוהה מאד בשנה ספציפית אך זו לא אינדיקציה יחידה שניתן להסתמך עליה. חשוב לבחור בקופה שביצועיה מרשימים לאורך תקופה מינימלית של 4-5 שנים. לבחון את התשואה הממוצעת לאורך התקופה ולהשוות לשאר הקופות. את ההשוואה מומלץ לעשות גם בגזרת דמי הניהול. כאשר יש ביד המשקיע מספר הצעות מכמה חברות, הוא יכול להתמקח ולבקש הנחה משמעותית.

איך אפשר לדעת איזו קופה רווחית יותר?

כאשר בוחרים קופת גמל חשוב להבין מה ההיסטוריה שלה. ניתן לבקש דוח תקופתי או שנתי מהחברה המנהלת או לחילופין להיכנס לאתר הגמל נט. באתר מוצגים התשואות שעשו כל הקופות על פני התקופה רצויה. כמו הן ניתן לראות את דמי הניהול ולקחת בחשבון את כדאיות ההשקעה. באמצעות המנוע המקצועי, ניתן להשוות גם בין קרנות השתלמות, קופות גמל, פוליסות חיסכון וקרנות פנסיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here