‏עיריית עפולה מצטרפת למאבק של הגלבוע להקמת תחנת כוח גז באזור התעשייה מבואות גלבוע
קרדיט צילום: דוברות הגלבוע.

מועצה אזורית גלבוע יצאה למאבק להקמת תחנת כוח באזור התעשייה מבואות גלבוע. ראשי עיריית עפולה ומ.א עמק יזרעאל הצטרפו למאבק הצודק.

 

המאבק נגד הקמת תחנת כוח גז באזור התעשייה "מבואות גלבוע" תופס תאוצה. במועצה אזורית גלבוע המובילים את המאבק הביעו התנגדות חריפה כנגד תכנית המתאר להקמת תחנת כוח גז מזהמת באזור התעשייה "מבואות הגלבוע" וכנגד התהליך בו מנסה המדינה לקבוע את מיקומן של תחנות כוח חדשות נוספות, מבוססות גז, שפועלות ועתידות לפעול בתחומי המועצה ובסביבתה כגון התחנה באלון תבור, שלוחת צבאים, שדות קיבוץ יפעת, חבר ותחנת הכוח שמוקמת בימים אלה בג'נין סמוך ליישוב מוקביילה.

כידוע, מנהל התכנון (ותמ"ל) מתכנן לכפות הקמת תחנת כוח מפלצתית, בחלק הצפוני של אזור התעשייה 'מבואות גלבוע' בהספק הנע בין 900 עד 1200 מגה-ואט, בגובה של 70 מ', ועל שטח של כ-540 דונם בשלב הראשון. במועצה אזורית גלבוע הביעו התנגדות חריפה לתכנית וראש המועצה עובד נור אף אמר לאחרונה כי "מרחב הגלבוע הוא אחת הריאות הירוקות האחרונות במדינת ישראל. והנהגת המועצה הנוכחית ותושביה יעשו ככל שעל ידם למנוע מפגעי בריאות וזיהום".

‏עיריית עפולה מצטרפת למאבק של הגלבוע להקמת תחנת כוח גז באזור התעשייה מבואות גלבוע
קרדיט צילום: דוברות הגלבוע.

לאחרונה הצטרפו למאבק גם עיריית עפולה ומועצה אזורית עמק יזרעאל המתנגדות אף הן להקמת תחנת הכוח ב'מבואות גלבוע'. במכתב שנשלח ליו"ר הוועדה המחוזית צפון, אורי אילן, עליו חתומים שלושת ראשי הרשויות אבי אלקבץ, אייל בצר ועובד נור, מוצגת תמונות הריכוז של תחנות כוח מופעלות בגז וסולר במרחב כה מצומצם, ומידת ההשפעה הניכרת הצפויה על בריאות הציבור והחקלאות, פגיעה נופית, ואף תדמיתית במרחב הכפרי.

עיקר הטענות של ראשי הרשויות נגד הקמת תחנת הכוח הן שמדובר בסכנה ממשית ליישובי חבל התענ"ך הסמוכים, עמק-חרוד, קיבוץ יזרעאל ועפולה, שיהיו הראשונים להיפגע.

כמו כן, קיימו נציגי מועצה אזורית גלבוע ועיריית עפולה מפגש לתיאום עמדות וגיבוש תכנית פעולה משותפת. במקביל, המשיכו במועצה אזורית גלבוע לקבל תמיכה מהנהגות היישובים שבתחום המועצה ואף העמידו את היועץ המשפטי של המועצה לטובת התושבים שמאות מהם כבר חתמו על תצהירי התנגדות למהלך.

ממטה המאבק של שלושת הרשויות נמסר כי "ראשי הרשויות יעשו הכול על מנת להגן על בטיחות תושביהם ולא יתפשרו על איכות החיים שלהם. אנו קוראים לציבור להצטרף למאבק ולהיות מעורבים כנגד ההחלטה להקים תחנת כוח בגלבוע".

‏עיריית עפולה מצטרפת למאבק של הגלבוע להקמת תחנת כוח גז באזור התעשייה מבואות גלבוע
קרדיט צילום: דוברות הגלבוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here