צילום דובר צה"ל

השבוע התקיים טקס סיום קורס חובלים, מחזור 144 בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים. בין המסיימים גם ג'אד שאהין בן 21 מבית ג'אן,ישרת באח"י חץ במגמת שייט.

בתיכון למד ג'אד בבית הספר "מקיף בין ג'אן" והרחיב פיזיקה, אלקטרוניקה וחשמל. בזמנו הפנוי הוא אוהב לגלוש גלים ולעשות ספורט, ואף שיחק כדורגל בקבוצה באופן מקצועי ותחרותי. לאחר שסיים את לימודיו ג'אד עשה שנת מכינה ב"כרם" שבדליית אל כרמל. "לא הכרתי בכלל את מסלול החובלים, אבל אחרי יום הסיירות שעברתי במסגרת התקופה שלפני הגיוס הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, הבנתי שזה מה שחיפשתי. הגעתי לחובלים והתאהבתי". ג'אד מספר.

על הקורס הוא מוסיף: " חיפשתי משהו שיאתגר אותי, עבודה עם אנשים שכוללת פיקוד, והקורס ענה על כל הקריטריונים. אני מודה על הזכות לשרת בזרוע הים בכלל ובתפקיד הזה בפרט."

קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס. בקורס חובלים 144 הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here