בעבר, האינטרנט היה מצוי בעיקר בבתים אשר היו עמידים מבחינה כלכלית שכן, חיבור לאינטרנט עלה לא מעט והתבסס על הטלפון הקווי של הבית. אולם כיום, האינטרנט זמין ונגיש עבור כל אדם וניתן למצוא אותו בכל בית פרטי. האפשרות של כל אדם להתחבר לאינטרנט וכן, הידיעה כי בכל בית פרטי יש כיום חיבור לאינטרנט, מספקת לכל בעל עסק את ההבנה שקהל היעד הגדול ביותר שלו מצוי באינטרנט ולכן, בכדי לפרסם את העסק שלו בצורה הטובה ביותר לקהל היעד הרלוונטי, חשוב מאוד שהוא ישתמש בפלטפורמות השונות באינטרנט. האינטרנט מציע כיום פלטפורמות שונות לפרסום ושיווק עסקים כגון: אתר אינטרנט, דפי נחיתה, קידום במנועי החיפוש לרבות גוגל, קידום ופרסום ברשתות החברתיות ועוד. מכיוון שמרבית האנשים מחפשים כיום מוצרים או שירותים באמצעות גוגל, חשוב מאוד שכל עסק שמעוניין לחשוף את עצמו בצורה הרחבה ביותר לקהל היעד שלו, יבחר מקדם SEO מומחה שיקדם את האתר שלו בצורה הנכונה בגוגל.
קידום אתרים ממומן או אורגני בגוגל?
כיום ניתן לקדם בגוגל באמצעות שיטת הקידום הממומן או באמצעות שיטת הקידום האורגני. שיטת הקידום הממומן בעצם מאפשרת לכל בעל עסק לבנות קמפיין ממוקד לצורך קידום האתר שלו את דף הנחיתה של העסק. במסגרת הקמפיין, בעל העסק ייצור מודעות ממונות אשר יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בחיפוש רלוונטי של גולש. התשלום על המודעות הללו יהיה בהתאם לכמות הקליקים אשר יוקלקו על המודעה, כאשר לכל קליק יוגדר מחיר מראש. המודעות יופיעו כל עוד התקציב של העסק עבור הקמפיין הממומן שהגדיר לא נגמר. מדובר על שיטת פרסום בעלת יתרונות, כאשר היתרון המרכזי שלה כרוך בכך שהתוצאות שלה הן די מיידיות ואין צורך להשקיע בתהליך קידום ממושך ואינטנסיבי בכדי להציג את האתר בין תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל בעת חיפוש רלוונטי.
קידום אורגני מקצועי בשיטה האורגנית בניגוד לשיטה הממומנת, איננו דורש תשלום לגוגל על הצגת האתר בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי, אך בכדי שהאתר יופיע בין תוצאות החיפוש הללו, יש צורך לבצע הליך ממושך שבו מתבצעות פעולות שונות באתר ומחוץ לאתר, שמטרתן היא להתאים את האתר לאלגוריתם של גוגל. כאשר האלגוריתם של גוגל יזהה את האתר כאתר איכותי שכדאי להציג לגולש, בעת חיפוש רלוונטי בשאילתת החיפוש, באמצעות מילות מפתח ספציפיות, הוא יציג את האתר בין תוצאות החיפוש הראשונות, דבר שיגדיל את הסיכוי לבחור דווקא בו כאשר גולש מחפש מוצרים או שירותים אשר העסק מספק.
לקידום האורגני יש יתרונות רבים ולכן, עבור קידום אורגני מוצלח, יש לבחור מומחה לקידום אתרים שיבצע את כלל הפעולות הנדרשות לשיטת קידום זאת בצורה מוצלחת ויעילה.