איך אפשר להוציא דרכון אירופאי

דרכון זר מקנה אין ספור יתרונות חשובים. לדוגמא, אפשרות ללמוד בחו"ל, לטייל בעולם, להיכנס למדינות רבות ללא ויזה, לקבל עבודה על פי חוק, זכויות סוציאליות, לנהל עסקים גלובליים ועוד. הרוב המוחלט מעדיפים כיום אזרחות של מדינה מתקדמת, אך האם זה מסובך להוציא דרכון אירופאי? מסתבר שזה הרבה פחות מסובך מכפי שחשבתם. הדבר הראשון שצריך זה פשוט – מחויבות לתהליך. אם אתם רוצים להפסיק "לשבת על הגדר" ולהפוך לאזרחי העולם הגדול, זה כל מה שתצטרכו לעשות.

בחרו את המדינה המועדפת

כדי להתחיל לקדם את קבלת הדרכון, החליטו תחילה מהי המדינה המועדפת עליכם. שימו לב כי דרכון אירופאי בעצם ניתן לכל מי שקיבל אזרחות באיזו שהיא מדינה באירופה. לא משנה איזו מדינה באיחוד הכירה בזכאותכם לאזרחות, מרגע שזה אושר, יש לכם את האזרחות, עם כל הזכויות הנלוות שהיא מקנה כולל זכות מעבר חופשית ושהות בכל מדינה הרצויה לכם.

הכירו את המדינות שמעניקות דרכון מועדף

אם לא כל כך משנה לכם דרך איזו מדינה תקבלו את הדרכון, הביאו בחשבון שיש כמה מדינות שמעניקות תנאים מועדפים כלומר הקלות בכל התהליך. בנקודת הזמן הזאת, ספרד ופורטוגל החליטו לאשר דרכונים ליהודים, עם הרבה הקלות לעומת אזרחים זרים שאינם יהודים. מי שעומד בקריטריונים, כלומר הינו בן או בת למשפחה של מגורשי ספרד או פורטוגל, יוכל להוציא את הדרכון ביתר קלות, ממש כאילו ההורים שלכם נולדו שם.

האם צריך ללמוד שפה זרה נוספת?

מרבית המדינות באירופה דורשות ממבקשי דרכונים להיבחן בבחינת השפה המקומית. בנוסף, הדרישה היא להתגורר במדינה מספר בלתי מבוטל של שנים, לפני קבלת האזרחות. לצורך קבלת אזרחות מספרד, למשל, יש צורך להיבחן בספרדית. עם זאת, ליהודים אין חובה להתגורר במדינה על מנת להפוך לאזרחים. בפורטוגל, החליטו להקל ואפילו אין צורך לעבור מבחן שפה בפורטוגזית. כלומר, חלק ממדינות אירופה נוקטות ביד יותר קלה, בתנאים מסוימים.

למי פונים כדי להוציא את הדרכון האירופאי

רבים סבורים כי בכדי לקבל דרכון אירופאי יש צורך לגשת לקונסוליה או לשגרירות של אותה המדינה. למעשה, ניתן לגשת לשגרירות רק על מנת לסיים את התהליך, לקבל את האישורים אחרי שהכל הושלם. לפני כן, יש להגיש בקשה מנומקת, בשפה המקומית של המדינה המועדפת, עם צרופות (מסמכים) מפורטים. לכל מדינה ישנם קריטריונים משלה, רובם כוללים תעודת יושר, מסמכים אישיים, אישורים משפחתיים היסטוריים ועוד.

עו"ד ישראלי שמלווה אתכם עד לקבלת הדרכון

לצורך השלמת הוצאת הדרכון, אין צורך לפנות לעורך דין אירופאי. משרד עו"ד ישראלי אשר מלווה ישראלים בקבלת אזרחויות זרות יכול לטפל בכל בקשה. חפשו את עורך הדין הבקיא בהליך קבלת הדרכון של המדינה המועדפת עליהם. וודאו שזהו עורך דין שכבר הגיש בקשות והשיג הצלחות עבור ישראלים, על פי החקיקה הנוכחית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here