קרדיט PIXABAY

הכלבים התחילו כמי שסיפקו שירותי שמירה לבני אדם. עם השנים, כפי שקורה כשמכירים בעל חיים מקרוב, התגלתה האישיות הידידותית של הכלב. האופי הנוח והתלות במין האנושי הפכו את הכלבים לחברים אהובים, וכיום יש בישראל למעלה מחצי מיליון כלבים שחיים לצד בני האדם (וליתר דיוק, ב-2020 היו רשומים במשרד החקלאות 527,448 כלבים וכלבות). באופן טבעי ישנו רצון להעניק לכל כלב תנאים נוחים ככל האפשר, ואחד המרכיבים של חיים עם איכות אמיתית הוא מיטה מוצלחת. כשבוחרים מיטה עבור כלב, בדיוק כמו כשקונים מיטה לבן אדם, ישנם מספר שיקולים שחשוב לקחת בחשבון – והם מפורטים בכתבה זו.

הסוגים השונים של המיטות לכלבים

הבחירה הראשונה היא של סוג המיטה, כשיש מספר אפשרויות: אופציה אחת היא מיטה שעשויה מפלסטיק קשיח ובתוכה מונחת כרית רכה שנעים לשכב עליה, ועוד אופציה היא מיטת בד שהשוליים שלה מורמים. המיטות מהסוג הראשון מתאימות בעיקר לכלבים שנוטים ללעוס בדים ולכן המיטה השנייה תהפוך אצלם לאובייקט לפירוק. מצד שני למיטות אלה יש יתרון משום שקל יותר לכבס רק את הכרית מאשר מיטה שלמה – וכידוע כדאי לדאוג לניקיון בתדירות גבוהה יחסית כדי שהמיטה לא תצבור לכלוכים ולא תדיף ריחות רעים.

אופציה נוספת היא מיטה בצורת איגלו שמתאימה לכלבים קטנים ומעט פחדנים שזקוקים לתחושת מחסה, ויש גם כלבים שאוהבים לישון פשוט על מזרון (ובמיוחד כלבים גדולים שלא אוהבים להידחק בתוך מיטה, גם אם היא גדולה יחסית).

הצבע של המיטה

לכלבים מן הסתם פחות חשוב הצבע של המיטה שעליה הם ישנים, אבל כשקונים מיטה לכלב או לכלבה היא תונח באחד החללים בבית, ולכן ישנו רצון טבעי לשמור על הרמוניה באותו חלל. המגוון הרחב מאוד של דגמי המיטות מכל הסוגים מקנה חופש בחירה נרחב, כך שהמיטה תשתלב היטב בחדר שבו היא תמוקם.

איך לחשב את המידות של מיטה לכלב?

מיטות לכלבים מגיעות במידות שונות, וזהו כמובן עוד שיקול בבחירה. כדאי למדוד את אורך ורוחב הכלב כשהוא ישן, ולהוסיף עוד 20-25 ס"מ גם לאורך וגם לרוחב – כדי שהמיטה שלו תהיה מרווחת מספיק (וכך לצמצם את הסיכוי שהוא ירצה לישון באחת המיטות של בני הבית האחרים…)

מיטות דוחות מים

כלבים שעדיין לא שולטים לגמרי בצרכים שלהם זקוקים למיטה דוחה מים כך שאפשר יהיה לנקותה בקלות והיא לא תספוג את הריח הלא רצוי. בדרך כלל הבד במיטות האלה גם דוחה שיער, ולכן הניקוי שלהן פשוט ומהיר – באמצעות מגבון או שטיפה עם כמות קטנה של מים.

מחיר

גם כשרוצים להעניק לכלב את השינה הערבה ביותר והנעימה ביותר, אי אפשר כמובן להתעלם מהשיקול הכלכלי. המגוון הרחב של המיטות והחנויות הרבות שמשווקות ציוד לבעלי חיים מאפשרים לבצע השוואת מחירים מקיפה, וכך להגיע למיטה האידיאלית – במחיר משתלם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here