קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

ראשי הרשויות של עפולה ועמק יזרעאל ממשיכים במאבקם לשפר את הנגישות התחבורתית של רכבת העמק לתל אביב וגוש דן עבור תושבי העמק. 

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ וראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר ממשיכים במאבקם לחבר את הפריפריה לאזור המרכז באמצעות נגישות תחבורתית ולאחרונה שלחו מכתב לשרת התחבורה ח"כ מירי רגב לקצר את אורך הנסיעה של תושבי העמק לתל אביב וגוש דן. השניים פתחו את מכתבם בפערים הקיימים בין הפריפריה למרכז בתחומים רבים וביניהם בתחום התחבורה: "בעינינו תפקידם של שר או שרת התחבורה הוא אחד התפקידים החשובים והמשמעותיים ביותר לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה". עוד הוסיפו כי קו רכבת העמק משרת אוכלוסייה של כחצי מיליון ולכן חייבים לקדם את מסילת מנשה שעתידה לחבר את רכבת העמק למרכז הארץ אך היות ומועד חנוכת המסילה לא נראה באופק יש לשפר את קו רכבת העמק הקיים. 

"לא ייתכן כי על מנת להגיע מתחנות בית שאן, עפולה מגדל העמק וכפר יהושוע לתחנות באזור השרון (בו ממוקמים אזורי תעשייה ותעסוקה רבים), הנוסעים נדרשים להחליף רכבת פעמיים, פעם אחת בתחנת 'חיפה מרכז' השמונה ופעם נוספת בתחנת 'בנימינה' מה שהופך את הנסיעה ברכבת הרבה פחות כדאית לעומת נסיעה ברכב ואפילו באוטובוס שלרוב ייקחו פחות זמן" כתבו השניים וסיימו את המכתב עם בקשה להורדה של המחירים או לכל הפחות השוואת מחירים בין כל תושבי העמק. במסגרת מהפכת המחירים שהוביל משרד התחבורה, בוצעה חלוקה לתתי אזורים שיצר מצב אבסורדי שחלק מתושבי האזור רוכשים 'חופשי-חודשי' בעלות של 684 שקלים בעוד ביישובים סמוכים נאלצים לשלם עבור אותו הכרטיס בדיוק מחיר של 900 שקלים. "אנחנו מבקשים שתשימי סוף לחוסר הצדק הנ"ל והביאי לשוויון בין תושבי אותו אזור בפרט ובין כלל תושבי ישראל בכלל" חתמו השניים את מכתבם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here