Credit: pixabay

בשורה נהדרת לתושבי צפון הארץ, מכון דימות ובריאות השד בעל המכשור המתקדם ביותר בישראל נחנך בביה"ח הצרפתי שבנצרת, עם הגעתו של מכשיר הממוגרפיה המתקדם ביותר בישראל, מכון בריאות השד בביה"ח השלים את כלל הציוד הנדרש על מנת שהמכון יוכל לתת מענה לכלל נשות הגליל והצפון.

חניכת המכון תקצר בצורה משמעותית את התורים עבור נשים רבות אשר נאלצו לא פעם לחכות זמן רב לקבלת תור לממוגרפיית שד . בביה"ח הצרפתי הבטיחו תור עד שבוע מיום זימון התור, ותשובות מייד עם סיום הבדיקה ללא צורך בהמתנה ארוכה אשר יכולה להיות מורטת עצבים עבור הנשים הנבדקות.  המכון אשר יהיה פתוח לכלל מבוטחי קופות החולים יפחית את העומס וישדרג את אפשרויות האבחון בצפון. במכון ניתן לבצע בדיקת ממוגרפיה אבחנתית, בדיקת ממוגרפיה סקר, אולטרסאונד שד, ביופסיית שד וסימון שד. המכון מנוהל על ידי דר' זוהיר אבו רחמה. מנהל מחלקת הדימות  בביה"ח הצרפתי , דר' אבו רחמה  מרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר אילן, שלוחת הגליל.

דר' נאיל אליאס מנהל ביה"ח הצרפתי: " כבית חולים אשר מתמחה בטיפול בנשים וילדים אני גאה על הוספת השירות עבור תושבי הגליל, אשר עוזר לנו לתת מהנה הוליסטי לנשות הגליל. גם בשנת קורונה ומלחמה מתמשכת על תקציבים אנחנו ממשיכים לעבוד עבור תושבי האזור. כולי תקווה  שנשות האזור יגיעו להיבדק על מנת שנצליח להגדיל את אחוזי הגילוי המוקדם של סרטן השד."

סרטן השד נחשב לגידול הסרטני השכיח ביותר בקרב נשים בישראל. בכל שנה מאובחנות בישראל כ-5,000 נשים כחולות בסרטן השד, ככל שהגילוי של סרטן השד מוקדם יותר כך עולים סיכויי ההחלמה מהמחלה. על פי האגודה למלחמה בסרטן  פחתה בכ-25% אחוז כמות הנפטרות מסרטן השד בישראל בשנת 2018 והסיבה העיקרית היא זיהוי מוקדם. למעשה בישראל מעל 90% מהנשים אשר חלו בסרטן השד החלימו והגורם העיקרי הוא גילוי מוקדם. בהשוואה למדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם, ישראל נמצאת במקום ה-26 במספר החולות החדשות לשנה (היארעות), ובמקום ה-64 בתמותה מסרטן השד. האבחון המוקדם והטיפול העדכני, מובילים לשיפור שיעורי הריפוי וירידה בשיעורי התמותה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here