בית חולים חירום נפתח בבית חולים
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

13 שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה נחנך היום במרכז הרפואי 'העמק' בית חולים חירום ממוגן. ראש העיר אלקבץ: "הלוואי והמקום הזה יפעל בעיקר כחדרי לידה אבל במציאות שבה אנו חיים עלינו להיות ערוכים גם למצבי חירום".

בחלוף 13 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, שבמהלכה נורו אלפי רקטות וטילים ארוכי טווח לכל הצפון בכלל ולעפולה רבתי בפרט, ובהמשך למתיחות היומיומית הן בגזרות הצפונית והדרומית, נחנך היום במרכז הרפואי 'העמק' בעפולה מקבוצת הכללית, בית חולים חירום במעמד הגברת יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות.

בית חולים חירום נפתח בבית חולים "העמק" בעפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

הבניין הרב תחומי החדש במרכז הרפואי העמק כולל 2 קומות ממוגנות, בהן קומת חדרי לידה וחדרי ניתוח, וקומת הכניסה לבניין שבימי שגרה יופעלו בה מכוני יום רפואיים ובשעת חירום יוסב לבית חולים חירום, שבו 100 עמדות לטיפול בחולים מורכבים, עם כל התשתיות הנחוצות לטיפול בחולים אלה.

בפתיחת הטקס ציינה נשיאת הקרן יעל אקשטיין: "בתקופה זו איראן מרימה את ראשה ומאיימת על העולם החופשי ובמיוחד על ישראל. הזרועות שלה בסוריה ולבנון מחייבות אותנו לעמוד על המשמר להתכונן להגן ולטפל באזרחנו בשעת חירום. אני שמחה שמתאפשר לנו להיות חלק מפרויקטים מצילי חיים כמו זה. אני מאחלת ומתפללת שלא נזדקק למיגון כאן ושנדע רק שקט ושלום בישראל".

ד"ר דוד אלמוג, סגן מנהלת בית החולים, שהיה ממונה על החירום בזמן מלחמת לבנון השנייה סיפר בחנוכת המבנה עד כמה בית חולים חירום הוא חיוני לתושבי הצפון. "כשפרצה המלחמה, ביולי 2006, נפלו טילים במרחק כמה מאות מטרים מבית החולים. שלושה בתי חולים אחרים בצפון אפילו ספגו פגיעה ישירה. ארגון הטרור חיזבאללה כיוון את התקפותיו על האוכלוסייה האזרחית ובתי החולים היו מאוימים באופן ישיר. נאלצנו לפנות את המטופלים מכל הקומות העליונות של בית החולים ולהעבירם להמשך טיפול במרחבים שהיו מוגנים יחסית אבל זה לא היה מספיק טוב ובטוח עבורם. היום אנחנו חונכים מבנה שיאפשר לנו להעניק טיפול ממושך לחולים ולנפגעים במצבי חירום".

מנהלת המרכז הרפואי ד"ר אורנה בלונדהיים, "כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה החלו טילים ארוכי טווח לנחות סביבנו והיה ברור שחייבים לבנות שטחים גדולים ממוגנים שבהם נטפל בחולים הקשים בזמן חירום. זה חייב אותנו לעצור את התכנון של הבניין החדש, ולתכנן בו מחדש קומות ממוגנות וככה עשינו. לשמחתי הרבה הרב אקשטיין ז"ל התרשם מחשיבות התכנית ונרתם למשימה".

ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "בית החולים התקדם בצורה יוצאת מן הכלל בתקופתה של פרופ אורנה בלונדהיים וזאת דוגמא מצוינת לכך כמו גם רתימת תורמים כגון הרב יחיאל קשטיין ז"ל שבתו נמצאת איתנו פה. הלוואי והמקום הזה יפעל בעיקר כחדרי לידה אבל במציאות שבה אנו חיים עלינו להיות ערוכים גם למצבי חירום ואשרינו שיש לנו את בית החולים הזה".

בית חולים חירום נפתח בבית חולים "העמק" בעפולה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here