זהות מינית בגיל ההתבגרות
קרדיט PIXABAY

גיל ההתבגרות עלול להיות מאוד מבלבל עבור בני הנוער. אחת הסוגיות היא זהות מינית בגיל ההתבגרות והאופן שבו היא מתהווה. מה עושים כאשר הנערים או הנערות מבולבלים?

זהות מינית בגיל ההתבגרות היא עניין מורכב מאוד. מחד, יש את מי שמגבשים את הזהות המינית שלהם כבר מגיל צעיר. מאידך, יש מי שתוהים האם הם מגלים משיכה למין אחד או למין השני ואולי לשני המינים במקביל. כדי להתמודד עם הדברים יש מספר עקרונות שחשוב להכיר:

  • היו פתוחים – זהות מינית בגיל ההתבגרות יכולה לעורר מעט בלבול או אי נוחות מצד בני הנוער. כיוון שכך, חשוב שההורים והמחנכים יהיו פתוחים לעניין, ידברו על נושא המין והמיניות באופן גלוי וטבעי ולא יהפכו את העיסוק בנושא למעין טאבו שאין לעסוק בו. כאשר ניתן לנהל שיח, המתבגרים מרגישים שהם יכולים לשאול שאלות ולהביע את הבלבול שהם חווים סביב זהות מינית בגיל ההתבגרות.
  • צרו ערוצי תקשורת חלופיים – בגיל ההתבגרות רוב הילדים חושבים שההורים שלהם וגם המחנכים במוסדות החינוכיים השונים שייכים לדור הדינוזאורים ולא מבינים דבר וחצי דבר בהתנהלות האנושית. כדי לסייע למתבגרים להתמודד עם זהות מינית בגיל ההתבגרות, אפשרו להם ערוצי תקשורת חלופיים. בין אם שיחה עם אנשי מקצוע, מטפלים רגשיים, מטפלים באומנות, פסיכולוגים ועוד. לחילופין, שיחה מלב אל לב עם בן משפחה שנתפס בעיני המתבגר כ"מבין עניין". ערוצי תקשורת אלו יאפשרו למתבגרים להעלות את מה שמטריד אותם, לפתוח את סגור לבם ולקבל תשובות מניחות את הדעת שיוכלו לסייע להם בהתמודדות עם הנושא בעתיד.
  • היו אמפתיים – גם אם אתם מגיעים ממשפחה מסורתית ושמרנית, יכול להיות שהמתבגר שלכם חווה בלבול סביב זהות מינית בגיל ההתבגרות. אם הוא מדבר אתכם, גלו אמפתיה כלפי חוסר השקט שלו, חבקו אותו ותנו לו את ההרגשה שתמיד להיו שם עבורו. בדרך הזו המתבגר או המתבגרת יחיו את חייהם בתחושה שהם אהובים ורצויים, תהיה נטייתם המינית אשר תהיה.
  • חפשו מודלים לחיקוי – זהות מינית בגיל ההתבגרות היא עניין מורכב, אבל המתבגר או המתבגרת שלכם הם לא הראשונים ולא האחרונים לעבור את השלב הזה. ישנם לא מעט ידוענים – אנשי תרבות, אישי ציבור, אנשי רוח ואחרים, אשר משוחחים על נושא זהות מינית בגיל ההתבגרות בפתיחות רבה. הקשיבו יחד עם המתבגרים לדברים, שוחחו על כך ותנו להם את ההרגשה שבסופו של דבר ההתפתחות הטבעית תוביל אותם למסקנות הנכונות ביותר עבורם.

מעל הכל חשוב לזכור כי זהות מינית בגיל ההתבגרות לא מגדירה את האדם. המתבגר או המתבגרת שלכם צריכים אתכם לצדם, ברגעים של ודאות אבל יותר מכך – ברגעים של אי ודאות. לפעמים מילה קטנה או חיבוק מהווים עבורם עולם ומלואו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here