מנהיגות קולעת שחקים
תמונות: יח"צ.

אגף הספורט העירוני ברשת 'שחקים' הכניס בימים האחרונים לראשונה בעפולה את מיזם 'מנהיגות קולעת'-מיזם המשלב כדורסל עם תוכנית מנהיגות מיוחדת.

מיזם הספורט "מנהיגות קולעת" הינו מיזם חברתי-ספורטיבי הפועל לקידום תחום הכדורסל בקרב אוכלוסיות בישראל ובמקביל מקנה ערכים ופיתוח יכולות מנהיגות בקרב המשתתפים. התוכנית, שנכנסה לעפולה בחודש האחרון, פועלת בשני בתי ספר בעיר, אורט יהודה ואורט עפולה עילית בכיתות ז-ח' ולאור ההצלחה באורט עפולה עילית התוכנית התרחבה גם לכיתות ט-י'. בימים אלו שוקד מנהל אגף הספורט, שלומי אלבז, להכניס את התוכנית גם לביה"ס אורט אלון.  תלמידי המיזם מתכוננים  לחופשת חנוכה במהלכה יתקיים טורניר עירוני בהיכל הספורט עם קבוצות מנהיגות מרחבי הארץ. מי שעומד מאחורי המיזם הוא לירן ג'רסי, מנכ"ל עמותת 'היוזמה החינוכית ספורטיבית'. המשקיע העיקרי של המיזם, יחד עם אגף הספורט הוא ג'וש האריס, יהודי מניו יורק הידוע גם כבעלים של קבוצת ה-NBA  פילדלפיה 76. "הרעיון המקורי שלו היה להקים מיזם לנוער בסיכון יוצא אתיופיה במטרה להנגיש לו את משחק הכדורסל", מספר ג'רסי. "אני התעקשתי לפתוח אותו לאוכלוסיות נוספות – וכך קרה".

הילדים שלוקחים חלק במיזם מגיעים פעמיים בשבוע לאימון. "בנוסף הם מגיעים פעם אחת בשבוע לפעילות להקניית ערכים ופיתוח מנהיגות, לפי תוכנית שפיתחנו", מוסיף ג'רסי.

שלומי אלבז, מנהל אגף הספורט: "הבאתו המיזם לעפולה, היא הישג אדיר ואנו מלאים סיפוק לראות את תחושת הגאווה והמסוגלות של התלמידים ואת המחוייבות מצד המדריכים והמאמנים. כיף גדול לראות מה הספורט עושה לילדים ולראות את ההתקדמות שלהם לא רק בענף אלא גם בתחומים ערכיים אחרים. הקבוצה נפגשת פעמיים בשבוע ועושה עבודה נהדרת". מנהל מחוז צפון בתוכנית מנהיגות קולעת

משה רחמים- ״אנחנו כארגון מאוד שמחים לפתוח השנה קבוצות בעיר עפולה. לא סתם בחרנו בעיר עפולה כשותפים לדרך, אנחנו חושבים שרק דרך רצון ושיתוף פעולה נוכל להשיג את המטרה החינוכית דרך משחק הכדורסל. בהצלחה לכולנו!״

מנהיגות קולעת שחקים
תמונות: יח"צ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here